Як використовувати Google Trends для покращення SEO: 5 ключових порад

Google Trends — корисний інструмент для пошуку ключових слів, актуальних тем та популярних трендів. Він може стати вашим надійним помічником у пошуковій оптимізації, а також в усуненні проблем з пошуковим трафіком. 

Нещодавно в Google поділилися деякими особливостями та корисними порадами щодо використання Google Trends, а ми зробили для вас коротку вижимку, щоб розповісти про найголовніше.

1. Дізнайтеся, для кого ви створюєте новий вміст

У Google Trends можна дуже зручно та абсолютно безкоштовно дізнатися, як часто люди шукають інформацію за певними ключовими фразами та як ця тенденція змінюється з часом. Це не лише дає змогу дізнатися, наскільки на популярність певних запитів впливає сезонність, але й визначити регіони з найбільшою активністю аудиторії.

Таким чином, аналізуючи запити за регіонами, ви можете визначити, де ваша ЦА найбільша та особливо активна, щоб концентрувати більше зусиль саме на ній. Звісно, якщо у вас локальний бізнес, ця порада не буде актуальною. Однак якщо ви працюєте на всю Україну і навіть за її межами, такий «географічний аналіз» буде дуже корисним.

2. Використовуйте статистику на свою користь

Представник Google Даніель Вайсберг підкреслив:

«Google Trends — це інструмент, який надає випадкову вибірку агрегованих, анонімних і категоризованих пошукових запитів Google».

Однак це не означає, що дані недостатньо точні чи репрезентативні. Google використовує статистично значущі запити для аналізу та інтерпретації. Тобто ви можете отримувати актуальні дані, а система самостійно підбере для вас найбільш репрезентативні для фактичних тенденцій. Тому Google Trends значно спрощує задачу для SEO-оптимізаторів, позбавляючи їх великої кількості рутинної роботи з обробки великих масивів інформації. І цим точно варто скористатися.

3. Позбавтеся зайвого «шуму»

Вайсберг наводить чудовий приклад того, як Google Trends допомагає отримувати більш обʼєктивні дані про популярність того чи іншого запиту. Чимало людей використовують одні й ті самі пошукові запити регулярно. Наприклад, хтось щоранку шукає в Google, «як варити яйця», а інший постійно забуває паролі від акаунту та кілька разів на тиждень чи на місяць гуглить, «як відновити пароль Google».

Таких прикладів досить багато, і вони можуть відчутно спотворювати статистику популярності пошукових запитів. Google Trends відсіює такий шум і дає змогу оптимізаторам отримувати більш обʼєктивні статистичні дані та концентруватися на справді популярних, а не просто повторюваних пошукових запитах.

4. Орієнтуйтеся не лише на точні числа, але й на відсотки

Google Trends не показує точну кількість пошукових запитів у вигляді мільйона запитів на день для одного «ключовика» та 200 тис. — для іншого. Натомість система бере точку часу, де було найбільше пошуків, і визначає її як 100%. А далі розраховує динаміку змін саме у відсотках.

Це дуже корисний підхід, адже сухі цифри не завжди дають обʼєктивне розуміння актуальності того чи іншого запиту та динаміки зміни популярності. Плюс з відсотками здебільшого банально простіше працювати та чітко бачити динаміку у розрізі часу.

Для точного аналізу кількості пошукових запитів можна використовувати інші сервіси: Ahrefs, Serpstat тощо. Але Google Trends цілком достатньо саме для розгляду динаміки змін і тенденцій. А також для пошуку повʼязаних тем та схожих запитів. Цим теж варто скористатися.

5. Аналізуйте не тільки пошукові запити, але й популярні теми

Тривалий час SEO-спеціалісти концентрувалися у своїй роботі переважно саме на ключових словах. Однак Google вже давно вийшов за межі виключно пошукових запитів і почав більше уваги приділяти тематиці контенту. Тому дуже важливо не просто створювати вміст з потрібними ключовими словами, а й грамотно обирати тематику.

Google Trends чудово підходить для пошуку релевантних тем. Ви можете досліджувати актуальні теми, дивитися динаміку їх популярності, додавати до порівняння та безпосередньо з Google Trends переходити до Google Пошуку за потрібним запитом, щоб побачити, хто зараз знаходиться в топі видачі.

Даніель Вайсберг зазначив:

«Використовуючи теми, ви уникаєте включення термінів, які не стосуються ваших інтересів. Наприклад, якщо ви переглядаєте тенденції для компанії Alphabet, то можете вибрати тему компанії Alphabet Inc. Якщо ж ви просто введете “alphabet”, то побачите дані й за нерелевантними запитами. Google Trends допомагає цього уникнути».

Замість висновків

Для будь-якого сучасного SEO-оптимізатора чи автора контенту Google Trends — це справді корисний, функціональний та при цьому абсолютно безкоштовний інструмент, яким точно варто користуватися у своїй професійній діяльності.

Звісно, Google Trends не здатен повністю замінити більш функціональні та гнучкі інструменти для пошуку та систематизації ключових слів. Однак із завданням аналізу трендів, популярних тем та їх розгляду у часовій перспективі він справляється на відмінно.

Источник: 
PRпортал