Виконавча директорка Facebook: «Лайки» можуть допомогти зупинити вербувальників ISIS

Кремнієва долина нині є відкритим «комбатантом» у війні проти ісламського екстремізму, йдеться у матеріалі Дені Ядрона для The Guardian, повідомляє Media Sapiens
Керівники усе більш завзято публічно обговорюють, як їхні компанії можуть допомогти Заходу зупинити зусилля ISIS у напрямі онлайн-вербування.
Це зрушення є гарною новиною для Вашингтона, Лондона та Берліна, але це також може викликати запитання щодо ролі американських технологічних компаній на світовому ринку ідей.
Менше двох тижнів тому провідні топ-менеджери Кремнієвої долини приєдналися до зустрічі за зачиненими дверима з найвищими керівниками у сфері безпеки та правоохоронних органів США, аби обговорити, як боротися з активністю ISIS в онлайн-вербуванні. Агенти терористичної організації усе частіше звертаються до таких платформ, як Facebook, YouTube та Twitter.
Виступаючи на Всесвітньому економічному форумі в Давосі 20 січня виконавча директорка Facebook Шеріл Сендберг вказала на одне джерело натхнення для тих, хто бере участь у цифровій війні проти ISIS - «атаку лайками».
Вона пояснила нещодавні дії німецьких Facebook-користувачів, які лайкали сторінку неонацистської партії, а потім розміщували позитивні повідомлення на ній.
«Сторінку, що переповнювали ненависть та нетерпимість, заполонили повідомлення, сповнені толерантності та надії», - сказала вона.
Потім пані Сендберг повернулася до ISIS і додала: «Накраща річ, яка може допомогти у боротьбі з вербуванням до ISIS, - це голоси людей, які були завербовані ісламістами, зрозуміли, що насправді їх чекало, вирвалися звідти і повернулися, аби розповісти правду… Конструктивні аргументи супроти мови, яка породжує ненависть - ось що ми вважаємо найліпшою відповіддю сьогодні».
У той же день керівник наукового центру Google Ideas Джаред Коен, виступаючи в Лондоні, говорив про зусилля, які могли б змусити рекрутерів ISIS покинути інтернет.
«Тут ми могли б побачити великі короткострокові перемоги», - сказав пан Коен під час зустрічі з Папою Римським Франциском та виконавчим директором Alphabet Еріком Шмідтом 15 січня.
Американські посадовці, законодавці та політики скаржилися, що компанії не роблять достатньо, аби відгородити терористів від цивільних осіб в інтернеті. Минулого місяця Дональд Трамп, як це нині відомо, сказав, що хотів поговорити з засновником Microsoft Біллом Гейтсом про «закриття інтернету» у деяких місцях, аби зупинити ISIS.
І хоча керівники ІТ-компаній конфіденційно виражали в цьому питанні деяку прихильність, та часто демонстрували підвищену чутливість щодо нього публічно. Адже інтернет за своєю природою - відкритий. ІТ-компанії, вкорінені у ліберальні американські традиції свободи слова, полохливі щодо гри у такого собі «даішника» серед потоків контенту. Репліки Сендберг та Коена можуть свідчити про те, що ці побоювання зменшилися.
У ході зустрічі щодо національної безпеки в Сан-Хосе, керівники Кремнієвої долини, у тому числі Шеріл Сендберг та генеральний директор Apple Тім Кук, продемонстрували відкритість щодо ідеї допомоги Вашингтону у боротьбі проти ISIS онлайн.
Як раніше писав The Guardian, офіційні особи США запитували Сендберг про технології, що дозволяють користувачам маркувати друзів, які розміщують суїцидальні думки на платформі.
Після пояснень пані Сендберг, технічні керівники обговорили можливість розробки подібної системи для маркування користувачів сайтів соціальних мереж з ознаками радикалізації.
Раніше у матеріалі MediaSapiens «2015 рік у соцмережах: як це було» йшлося про укріплення тенденції використання соцмереж та мультимедіа бойовиками як інструменту вербування послідовників та їх мобілізації для здійснення терактів.
Те, що такі угруповання, як ISIS, активно займаються набором бойовиків у соціальних мережах, підтвердив голова виконавчого директора Контртерористичного комітету Ради безпеки ООН Жан-Поль Лаборде.
Медійний центр ISIS «Аль-Хайят» (Al Hayat) випустив сотні фільмів, починаючи з трихвилинних відео, на яких зображено відтинання голів, і закінчуючи повнометражними фільмами, що тривають годину. Вони неймовірним чином поєднують елементи подорожей, історичних документальних стрічок і порнографічних жорстокостей. Серед них — чимало високоякісних виробів із використанням прийомів та спецефектів у голлівудському стилі.
У листопаді «Ісламська держава» опублікувала нове пропагандистське відео «Скоро, дуже скоро проллється кров, як океан», у якому пообіцяла влаштувати теракти в Росії.
Раніше ISIS погрожувала працівникам Twitter за блокування акаунтів, а ісламісти «Боко Харам» залякували у Twitter нігерійців, розмістивши відео двох обезголовлених чоловіків (обидва відео виробляла медійна група SITE).
Також на початку 2015 в Індії арештували пропагандиста ISIS у соціальній мережі — власника Twitter-акаунту, який мав чимало прихильників серед джихадистів. Його твіти містили екстремістську пропаганду: знімки вчинених ісламістами екзекуцій, інформацію для потенційних рекрутів та послання з вихвалянням загиблих бійців ісламу як мучеників.
Про намір подвоїти витрати на кібербезпеку в листопаді заявила Велика Британія, щоб боротися з тим, що уряд називає «все більшою загрозою потужних онлайн-атак із боку джихадистів угруповання ISIS». У контексті чинення спротиву терористам цікавою є ідея членів «іміджборду» 4chan накласти на зображення терористів ISIS голови качок. Зображення стали вірусними в інтернеті — їх почали масово постити у Twitter, Facebook тощо.




- Войдите, чтобы оставлять комментарии









