Скандальна реклама проти російської мови в Києві виявилася фейком

Російські та проросійські ЗМІ в України зчинили істерику через буцімто рекламу, масово розклеєну в Києві задля залякування російськомовних людей. Новина про сітілайти з написом "Російський язик – захворювання, що вражає центральну нервову систему", йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Плакат про "російський язик" існує, щоправда в єдиному конкурсному екземплярі. Але картинка потрапила до рук деяких українських, а потім і російських журналістів. Перша публікація була в київській газеті "Вєсті". У статті йшлося про появу скандальної реклами на вулицях Києва, котра агітує відмовлятися від російської мови, порівнюючи її з інфекцією.

Уявні масштаби поширення плаката зростали від видання до видання. Російські РИА Новости назвали це вже рекламною кампанією. Журналісти ТСН у пошуках сітілайтів об'їздили весь Київ, але жодного бодай віддалено схожого на агітацію проти російської мови зображення не знайшли. Антиросійської реклами в українській столиці немає.

Знайти агітку вдалося лише у соцмережах. Її сфотографував Іван Гранаткін, щоб нагадати про конкурс, в якому колись брав участь. "Я фото цього плакату розмістив у коментах Антіна Мухарського, коли він виклав своє відео про повний перехід на рідну мову і відмову від російської. Я так в жартівливій формі виклав: лікуйтеся", - розповів автор зображення. 

Музикант Антін Мухарський, пригадує, що два роки тому влаштував конкурс патріотичного плаката, де виставлявся і цей – про російську мову. Та були роботи куди серйозніші, а гран-прі дісталося іншому проекту, тож поголос довкола цього є дивним. "Сто плакатів було. Сто плакатів. Тут є і радикальніші. Але мушу сказати: росіяни ж як дихають, так і брешуть. Для них брехня є друге я. Не дивно, що вони зараз витягають старі кістяки з шафи. Це війна", - коментує ситуацію Мухарський.

Чому єдину інтернет-фотографію плаката дворічної давності газета "Вєсті" подала як масову рекламу, вона ж і пояснила. "Зараз ви хочете сказати, що газета "Вєсті" і сайт – це фейкомети, котрі публікують замовну кремлівську інформацію, так? Принцип роботи нашого сайту – це оперативність. Ми поставили інформацію з Facebook, не перевіривши її. Потім стали з'являтися подробиці, що цей плакат був на виставці, що він був давно і так далі", - розповіла головний редактор Оксана Омельченко. 

Та істерика вже розійшлася десятками вітчизняних та закордонних ЗМІ.

 

Источник: 
PRпортал

Comments (0)

Leave a comment