Ярославом Білодо: Як знайти закордонний фріланс в сфері PR&SMM

З початком війни велика кількість агенцій та фрілансерів розпочала пошуки клієнтів за кордоном. Переваг у цьому безліч, а саме: оплата у валюті, досвід роботи з різними країнами, практика іноземної мови, нові перспективні кейси для портфоліо, а головне — можливість допомогти економіці України. Ми поспілкувались з Ярославом Білодо, який є фрілансером в сфері PR&SMM та розібрались, як знайти закордонні проєкти, як оцінити свої навички та знайти точки зростання, якщо поки що до виходу на міжнародний ринок ви не зовсім готові.

Ярославе, скільки років ти працюєш у сфері? 

У маркетингу я близько 4-х років й працював, як у креативних агенціях, так і на клієнта. Зараз більшість моїх проєктів — це фріланс за напрямками PR&SMM. Я маю невеличку команду, працюючи разом можемо швидко і якісно закрити всі потреби клієнтів. Ми співпрацюємо з компаніями з Іспанії, США, ОАЕ та, звісно, маємо кілька проєктів в Україні.

Які зміни у сфері ти відчув одразу після початку повномасштабної війни?

Ранок 24 лютого насправді почався з реальної паніки. Від самого ранку всі клієнти, з якими я працював, написали мені з проханням зупинити таргет та відкласти всі заплановані публікації на невизначений час. Всі розуміли, що потрібно щось публічно сказати від імені брендів, але ніхто до кінця не знав, що саме. Вже після обіду ми почали активно публікувати написані пости різних форматів, але всі вони, звісно, були з закликом зупинити війну та триматися разом, допомагати армії. Мені здається саме в перший день й зародилась неймовірна згуртованість всього українського народу по всьому світу. Ввечері я вже бачив, що втратив майже всіх клієнтів. Всі вони зупинили не лише роботу, а й повідомили про припинення виплат.

З чого ти розпочинав пошук міжнародних клієнтів?

Я проаналізував свої переваги перед іншими та обрав дуже чіткий напрямок, а саме — PR&SMM. Визначтеся з навичками й, якщо на своєму ринку ви бачите, що не витримуєте конкуренції, на ринку іншої країни ситуація не буде кращою, навіть якщо вирішите серйозно демпінгувати. Зрозумійте, який напрямок вам ближче, і в якому ви зможете працювати за кордоном — бути копірайтером без знання англійської важко. А ось дизайнеру навичок мови потрібно вже менше. Завдання з таргетованої реклами часто б'ють по блоках: налаштування подій пікселя Facebook, створення продуктового фіда, стратегія рекламної кампанії, аналіз розміщень. Аналіз своєї роботи та можливостей — це дуже важливо. 

Де шукати креативні вакансії та фріланс зараз?

Звісно це телеграм канали, яких зараз неймовірна кількість, але я все ж таки більш звернув би увагу на закордонні біржі фрілансу, бо саме там можна знайти великі проєкти, які можуть стати віконцем до міжнародного проєкту. На біржах багато проєктів, але висока конкуренція, тому дуже ретельно підходьте до заповнення власного профілю та демонстрації портфоліо. Зате біржа допоможе в переказі оплати з іноземного рахунку на український і захистить вас від несумлінних роботодавців.

Upwork

Найбільша закордонна біржа фрілансу у будь-якому напрямку: IT, тексти, маркетинг, копірайтинг, дизайн та SMM з проєктами з усього світу. Я працюю саме з ним. Серед величезного вибору проєктів можна знайти різні вакансії для фахівців із соцмереж, залежно від ваших здібностей, від створення стратегій присутності бренду в соцмережах до постингу, роботи з конкретними платформами, наприклад, просування в Instagram. Щоб отримати роботу на Upwork, потрібен ретельно заповнений профіль. Фахівці з відгуками та великим портфоліо легко знаходять замовлення на Upwork – але на старті доведеться постаратися отримати перші замовлення.

FlexJobs

На іншому популярному сайті з пошуку віддаленої та тимчасової роботи також багато пропозицій з маркетингу у соцмережах. Вибирати проєкт можна після реєстрації та підтвердження профілю. Мінус платформи – підписка на неї платна. Натомість ви отримуєте впевненість у надійності роботодавця: FlexJobs слідкує за якістю вакансій.

Guru

Великий майданчик для пошуку виконавців для віддаленої роботи Guru сповнений завдань по SMM-напрямку. Тут виконавець завантажує своє портфоліо і з нього роботодавці оцінюють експертність. Тому, якщо у вас вже є портфоліо англійською, знайти перший проєкт буде досить просто.

Fiverr

На Fiverr фрілансери розміщують пропозиції, які клієнти купують. Платформа підходить для пошуку невеликих разових проєктів, наприклад, створення логотипа, банерів для соцмереж, написання постів, графіки. Проте пропозиції на постійне ведення проєктів тут також оприлюднюють.

Angel.co

Платформа для пошуку спеціалістів у стартапи з різних напрямків. Як завжди, під час роботи зі стартапами — великий перелік обов'язків на старті, перспективи зростання.

Як ти ставишся до пошуку роботи через соцмережі?

Дуже позитивно, бо дуже багато проєктів знайшов саме там, але я активно займаюсь власним брендом й це працює, бо ваші соціальні мережі — це ваше обличчя. Я знаю про товариства для фрілансерів у соцмережах, але користувався ними тільки коли починав працювати у сфері. Хороші пропозиції про пошук SMM-спеціалістів розміщуються у закритих групах digital-фахівців у Facebook та LinkdIn. Тут менша конкуренція, ніж на біржах з фрілансу, а активна особиста сторінка викликає у роботодавця більше довіри, ніж новий профіль. Загалом, всім рекомендую вести LinkdIn, бо бачу, що українці ще не розуміють всіх можливостей даної платформи.

Як SMM-спеціалісту отримати перші замовлення?

Спочатку не завищуйте ціну за роботу: вам важливо не заробити, а отримати перших клієнтів та відгуки від них. Однак об'єктивно оцінюйте трудовитрати: часто роботодавці вказують надто низький бюджет за проєкт просто тому, що не знаються на специфіці завдання і не можуть об'єктивно його оцінити. На старті краще вибирати проєкти з фіксованою ціною, на оплату за годинами з новим профілем домовитись буде складніше. Обмежте пошук за бюджетом проєкту: набагато вищий шанс отримати невелике завдання. Пишіть не про себе, а про проєкт: як ви бачите його реалізацію, які схожі проєкти ви вели. Як прикріплений файл виберете додаткові матеріали за завданням: презентацію, розрахунок.

Можемо зробити висновки, що шукати фріланс за кордоном не легко, але інструментів для пошуку вдосталь. Головне — виберіть напрямок, в якому ви можете працювати з іноземними компаніями: копірайтинг, дизайн, реклама тощо, далі порівняйте свої навички з вакансіями на закордонних біржах фрілансу, після складіть список тем для вивчення й вивчіть вакансії на біржах та групах у соціальних мережах. Відповідайте на вакансії не розповіддю про свій досвід, а коментарями щодо проєкту й через місяць ви 100% розпочнете роботу над першим фрілансом з іноземною кампанією.

Источник: 
PRпортал