Як житловий комплекс перетворився на один з головних лендмарків Києва та потрапив до кліпу Coldplay

Більшість міст у нашій уяві завжди мають чітку асоціацію. Наприклад, Нью-Йорк — це Статуя Свободи — національний пам’ятник Сполучених Штатів, «символ свободи і демократії». Сьогодні скульптура стала більше ніж просто історичною пам’яткою, вона перетворилась на справжній лендмарк свого міста, а її образ уже багато років славить Нью-Йорк на весь світ.

Фото: The American Chemical Society
Фото: The American Chemical Society

Раніше англійське слово «landmark» використовували для позначення найбільш видатних об’єктів місцевості. Вони виконували функції наземних орієнтирів, за якими мандрівники могли орієнтуватися в просторі й розуміти, в якій частині світу знаходяться. Сьогодні цим терміном позначають пам’ятки та видатні архітектурні споруди — головні символи міст, країн, а іноді навіть і націй. Поняття лендмарк — це те, що поєднує Статую Свободи в Нью-Йорку, Ейфелеву вежу в Парижі, Колізей у Римі, Біг-Бен у Лондоні, телевежу в Берліні, Сі-Ен Тауер в Торонто й міст Жака Картьє в Монреалі.

Фото: Wikimedia Commons
Фото: Wikimedia Commons

У XXI столітті, коли світ остаточно диджиталізувався, лендмарками великих міст дедалі частіше стають світлові інсталяції. Нові технології, які митці застосовують при їхньому створені, дозволяють таким проєктам ставати головними ідентифікаторами окремих моментів, які проживає місто, та інтегрувати їх в архітектуру, транслюючи на фасадах будівель.

Тривалий час головними лендмарками Києва були церкви й історичні споруди: Софійський собор, Київо-Печерська лавра, Будинок з химерами, тощо. Усе змінилось наприкінці другого десятиліття 2000-х — в Києві почали з’являтись архітектурні об'єкти, які дозволяють віднести новобудови до сучасних витворів мистецтва та лендмарків нової реальності.

Оригінальність концепції, нестандартні рішення при оформлені фасадів та використання артоб'єктів роблять такі будинки архітектурною прикрасою міста. Вони ніби фіксують хронотоп сучасності та саме з них починається відлік нової реальності.

Одним із таких лендмарків сучасності в Києві можна вважати житловий комплекс Chicago Central House.

photo by Ivan Avdeenko
photo by Ivan Avdeenko

Архітектурна школа Чикаго відома у всьому світі та є однією з найвпізнаваніших. Саме чиказькі архітектори розробили просторову естетику, яка розвивалася, а потім впливала на паралельні розробки в європейському модернізмі. У фасаді 24-поверхового житлового комплексу зчитуються одразу чотири епохи знаменитої чиказької забудови, переінакшеної на сучасний лад.

Очікувано поява такого будинку на перетині центральних вулиць столиці — Жилянської та Антоновича — вплинула на ритм всього району. Концепція Chicago Central House поєднала життя в історичному районі міста з енергетикою ділових кварталів. Поява будівлі наділила район новими функціями та сенсами: на перших поверхах комплексу розмістились сучасні сіті-кафе, ділові офіси й простір для презентації артекспозицій. Активний фасад стимулював соціальну активність вулиці, а сам образ будівлі допоміг створити вертикальні кордони простору й підкреслити діловий характер кварталу.

Головна ознака будинку, що не просто виділяє ЖК серед решти, а й дійсно робить Chicago цифровим ідентифікатором міста — аудіовізуальна медіаінсталяція у вигляді кубу, створена Saga Development у партнерстві з українською компанією Expolight.

photo by Ivan Avdeenko
photo by Ivan Avdeenko

Куб транслює ритм столиці в реальному часі й завдяки динамічним візуальним образам, створеним на основі Big Data, фіксує взаємодію міста з його мешканцями та довкіллям. Система збирає та обробляє доступні метадані, що за допомогою спеціальних алгоритмів перетворюються в абстрактні зображення і транслюються на екранах тут і зараз. Контент формується з даних про дорожній і повітряний трафік, потоки пішоходів, кількість телефонних дзвінків, а також про погодні умови, пори року тощо.

Містяни також можуть напряму взаємодіяти зі скульптурою. Для цього достатньо лише доторкнутися до цифрової мінікопії скульптури, яку встановлено в кубі. Тактильні датчики фіксують рухи людини й передають ті у вигляді цифрового сигналу відразу на екран. Таким чином місто і його мешканці щоденно стають лейтмотивом масштабної цифрової інсталяції на фасаді Chicago Central House.

photo by Ivan Avdeenko
photo by Ivan Avdeenko

За свій унікальний діалог з містом та зображення його ритму в кубі Chicago Central House отримав відзнаку міжнародного конкурсу LIT Lighting Design Awards 2020. Як того і вимагає статус лендмарка будівля швидко перетворилася на центр тяжіння як для містян, так і гостей Києва.

Вікторія Зима, маркетинг-директорка Saga Development:

Лендмарки — це найбільш сталі символи міста, точки тяжіння як для мешканців, так і для туристів. Такі символи допомагають у просуванні міста назовні, дозволяють накопичувати ресурс і утримувати активне населення. За неповні 2 роки Chicago Central House суттєво змінив сприйняття Києва. Найкращий доказ — всесвітньовідомі бренди, що регулярно приїздять знімати свої рекламні ролики біля фасаду будинку. Щоразу, потрапляючи до кліпів та реклами, будівля допомагає зростанню упізнаваності та привабливості Києва.

У порівнянні з тим, як до «Леді Свободи» їдуть для того, щоб побачити її факел, до скляного куба Chicago Central House стягуються інстаграм-блогери, всесвітньовідомі бренди й артисти — усі вони хочуть за допомогою кубу, зафіксувати ритм Києва на своїх кадрах та відео.

 video
 video

Будівлі лише два роки, проте побачити комплекс та його медіакуб уже можна у відео Jaguar, Samsung і Danone. Chicago Central House упізнається в кліпах Coldplay (Trouble In Town), Насті Каменської (VIBE) і хіп-хоп артиста Damso (911).

Сумарне охоплення всіх відео, знятих протягом двох років на тлі нового лендмарку столиці, перевищило 100 мільйонів переглядів, а сам ЖК поступово перетворився на реальний символ сучасного Києва.

 video
 
Источник: 
PRпортал