Соціальні мережі України, Казахстану, Польщі та Великобританії. Аналітика основних digital-тенденцій

LOBODS провели аналітику digital-ринку 4 країн: України, Казахстану, Польщі та Великобританії, де агентство супроводжує бренди, та виявили важливі тенденції й відмінності в проникненні соціальних мереж, контенті та influencer-маркетингу. На що потрібно зважити під час масштабування бізнесу на іноземні ринки? Розглянемо в статті.

Інтернет-проникнення

У середньому 82,5% людей у всьому світі щодня хоч раз заходять у браузери, переглядають рекламу, ставлять лайки та коментять публікації. Український digital-ринок має крутий потенціал росту, адже проникнення інтернет найменше серед «колег», отож, чекаємо на стрімкий ріст продажу гаджетів, реєстрацій у соціальних медіа та бюджетування на рекламу найближчі 2–3 роки.

Юзери

Незалежно від континенту та країни найбільше соціальними мережами користується молодь від 18 до 43 років, на кілька відсотків, передбачувано,переважають жінки. Під час розробки контент-стратегій важливо зважати на більшу активність жінок у взаємодії з контентом у соціальних мережах, така тенденція спостерігається й у всіх країнах під час запуску реклами: рекламний контакт із жіночою аудиторією зазвичай коштує на 10–20% менше, ніж із чоловічою.

Найпопулярніші соціальні мережі за кількістю користувачів

Найпопулярнішою соціальною мережею за кількістю реєстрацій в Україні є Facebook, натомість у Казахстані, Польщі та Великобританії переважають «візуальні» соціальні мережі: Instagram та YouTube. Отож, на старті роботи над стратегією розвитку бренду в новій країні дослідіть актуальну статистику та обов’язково перевірте, чи наявні власні популярні національні соціальні мережі.

А як бренди ведуть соцмережі?

Сторінки брендів у всіх проаналізованих країнах ведуться активно та професійно, помітили декілька цікавих тенденцій: українці найбільші візуальні естети, тут полюбляють графічний дизайн, концептуальні фото та єдиний стиль сторінок, у Великобританії помітили тренд на «живий» контент, користувацькі фото, SMM-спеціалісти в Казахстані часто використовують векторний дизайн, а також «вічну» стрічку, колеги з Польщі ніби об’єднують усі тенденції, але більше надають перевагу живому контенту.

А інфлюенс-маркетинг працює?

В усіх проаналізованих країнах активно розвивається інфлюенс-маркетинг, але відмінні риси все ж таки наявні. Блогери в Казахстані найбільше розкривають сімейні цінності, а тому й рекламні прояви дуже емоційні та живі, менш підготовлені та заскриптовані. У більшості країн готові рекламувати все й усі, а от на сторінках казахських блогерів не зустрінеш рекламу шкарпеток, зубних щіток чи фастфуду. Поляки пропагандують відкриту рекламу з помітками, активною демонстрацією продукту, нативність рекламних проявів — не про них.

Таку ж тенденцію спостерігаємо й на британському ринку. Різниця помічається й у дописах до рекламних постів. Адже часто країни обходяться без довгих текстів і просто акцентують на перевагах товару чи послуги. У той час як в Україні та Казахстані під кожною рекламною колабою є продуманий сторітел, щоби зацікавити читачів, навіть якщо пропозиція для них виявиться не актуальною. Якщо говорити про ціновий діапазон, то 100К-блогери Великобританії беруть за пост і сторіз у середньому $1000, натомість у Казахстані ціни стартують від $400, Україна та Польща все ж ще більш демократичні в ціноутворенні в Infleuncer-маркетингу. У цих країнах у
середньому пост у блогера з аудиторією в 100 000 обійдеться в $300.

Якщо коротко та про головне! Ви бренд, і ви хочете підкорити ринок нової країни. Що ж потрібно робити?

  • Розпочніть з аналізу digital-тенденцій обраної країни: інтернет-проникнення, популярні соціальні мережі, інфлюенсери.
  • Розгляньте 30–50 користувацьких акаунтів, спробуйте прослідкувати тенденції в контенті, копірайтингу, репрезентації цінностей тощо.
  • Обов’язково проаналізуйте конкурентів: що роблять у соціальних мережах вони?
  • Налаштуйтеся на культурне освоєння країни, знайдіть знайомих, хто жив/був там, дізнайтеся про тренди, новини, культурні характеристики.
  • Розробіть стратегію та почніть втілювати її в життя, будьте готові правити стратегію просування в процесі та максимально зважати на реакцію користувачів на ваш контент.
Источник: 
PRпортал