Скільки заробляють фахівці у сфері маркетингу та PR

Маркетологи – одні з найбільш затребуваних фахівців сьогодні. Якщо компанія реалізує певну продукцію, їй потрібен маркетолог. Якщо фірма надає послуги, їй потрібен маркетолог. Від ефективності його роботи напряму залежить прибуток роботодавця та розвиток компанії. А за зв’язок з громадськістю відповідає PR-менеджер, ще один незамінний «гвинтик» сучасного бізнесу. 

Якщо ви плануєте податися у цю сферу, можете сміливо братися до справи: принаймні у великих містах дефіциту вакансій точно немає.

У цьому матеріалі ми розглянемо фінансові перспективи маркетологів та фахівців з PR. Давайте подивимося, на який прибуток може розраховувати представник того чи іншого сегменту ринку. Проте розпочнемо з загальних цифр. Як джерело використаємо статистику порталу grc.ua, сайту з вакансіями для амбітних кандидатів.

Яку заробітну плату пропонують роботодавці

Середній рівень прибутку – 18 500 грн. Це трохи більше, ніж офіційні показники середнього прибутку по країні (близько 15 000 грн, згідно з даними від Міністерства фінансів).

Розгляньмо, скільки роботодавців пропонують ту чи іншу суму у відсотковому співвідношенні:

Як бачимо, кожна 20-а вакансія передбачає заробітну плату на рівні 1500 доларів та вище. Далеко не найгірший показник для України! При цьому враховуйте, що дана статистика «увібрала» в себе і вакансії для студентів, людей без досвіду, а також пропозиції з невеликих міст, де загальний рівень прибутку нижчий, як і вартість життя.

Заробітна плата по спеціалізаціях

Якщо ви хочете мати найкращі фінансові перспективи у маркетингу, радимо звернути увагу на сферу менеджменту продукту (Product Management). Саме вона є лідером з точки зору середнього рівня заробітної плати – 32 200 грн.

«Срібло» отримує сфера «просування, спеціальні заходи» – 29 600 грн. Замикає трійку лідерів інтернет-маркетинг: тут фахівці заробляють у середньому 29 000 грн. Далі рейтинг виглядає наступним чином:

Список найменш оплачуваних спеціалізацій не повинен нікого дивувати, адже тут знаходяться сфери, які потребують найменше навичок та досвіду. На третьому місці розташувалися промоутери (10 200 грн), мерчендайзери (8 100 грн) та таємні покупці (4 600 грн). Сегмент таємних покупців ми згадуємо лише умовно, адже тут прописана тільки фінансова компенсація виконаної роботи. Додатково часто роботодавці компенсують проїзд та оплачують своїм коштом послуги/товари, які отримує «клієнт-шпигун». 

Окремо відзначимо пропозиції з категорії «початковий рівень, мало досвіду». Новачки можуть відразу розраховувати на прибуток на рівні 14 300 грн, тобто майже середню заробітну плату по країні в цілому.

Висновок

Маркетинг – перспективна сфера, як не крути. Вище були згадані середні показники прибутку без наведення конкретних прикладів. Але знайте, що дійсно крутий маркетолог, фахівець з PR може отримувати і 3000 доларів, і більше. Все залежить від вашого таланту, працелюбності та бажання розвиватися.

Источник: 
PRпортал