ІМІ: основні замовники джинси в онлайн-медіа – комерційні компанії та ОПЗЖ

Основними замовниками джинси в онлайн-медіа є комерційні компанії та бізнес, на які припало 24% загальної кількості джинси.

Про це свідчить дослідження ГО "Інститут масової інформації", проведене в жовтні-листопаді 2019 року в 17 онлайн-медіа, повна вибірка становила понад 20 тисяч новин*.

На другому місці за кількістю матеріалів з ознаками замовлення – партія “Опозиційна платформа – За життя”, на яку припало 18,1%. 

Новим антитрендом четвертого кварталу 2019 року стала поява матеріалів з ознаками замовлення, які були спрямовані проти конкретних законопроєктів. Онлайн-медіа розміщували надзвичайно багато матеріалів проти законопроєкту №1210 (11,6% загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення) і проти законопроєкту №2336-2 (7,9% загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення). 

На думку експертів ІМІ, такий високий відсоток контрлобізму може свідчити про те, що за ним стоять економічні інтереси окремих олігархів та великих компаній. 

Серед найбільших замовників джинси також виявилися олігарх Ринат Ахметов (8,6% усіх матеріалів з ознаками замовлення розповідали про ДТЕК, Укртелеком та Фонд Ахметова) і автовиробники (8,6% джинси припало на “найновіші” і “найпотужніші” автомобілі). 

Сайтами-антилідерами з розміщення матеріалів з ознаками замовлення стали “РБК-Україна” (39 матеріалів, виявлених протягом тижня моніторингу), "Обозреватель" (31 матеріал) та 112.ua і Newsone (по 30 матеріалів).

Не було виявлено замовних матеріалів на сайтах "Українська правда", "Ліга" та “Український тиждень”. 

Загалом лише 8,2% матеріалів з ознаками замовлення були умовно марковані як реклама. Проте це маркування не відповідає законодавству, тому такі матеріали було зараховано до неналежного маркування.

З повним дослідженням можна ознайомитися тут.

 

Источник: 
PRпортал