Google-фільтр і пропаганда

Ми давно знали, що Google ранжує інформацію, але недавній відхід у бік цензури – це занадто

Оригінал тексту опубліковано на Bloomberg View. Інші колонки Bloomberg View за посиланням

На жаль, складно уявити реакцію регуляторів жертвам Google: сайтам, які не захистить жоден відомий політик.

Виконавчий директор Alphabet – материнської компанії Google Ерік Шмідт розповів, що компанія працювала над проектом, здатним опустити RT і Спутник – канали російської пропаганди – в зібранні Google News. "Ми не хочемо забороняти ці сайти, – сказав Шмідт. – Ми цим не займаємося. Я зовсім не підтримую цензуру. Я дуже рішуче підтримую ранжування. Саме цим ми і займаємося".

Слова Шмідта – продовження квітневого поста віце-президента Google Бена Ґомеса про зміни в системі пошуку новин. Нові правила спрямовані на "оманливі веб-сторінки", які виглядають як новини, але при цьому намагаються "маніпулювати користувачами", теоріями змов, містифікаціями і неточною інформацією.

Я не збираюся заявляти, що RT і Спутник – справжні медіа (власне, я вважаю, що вони такими не є). Але чи хочу я, щоб Google прибрав їх з пошуковика або агрегатора Google News? Однозначно ні, і я хочу бачити маргінальні і альтернативні сайти, незалежно від їхньої політичної спрямованості.

Звичайно, я журналіст і знаю, що ці сайти часто помиляються, причому навмисно. Знаю, що вони просувають теорії змов і пропаганду. Але те, як вони вивертають новини, вносить ясність у мою роботу. У минулому році американський психолог Роберт Епштейн опублікував статтю на Спутнику, заявляючи, що пошукові пропозиції Google працювали на Гілларі Клінтон. У відповідь я написав колонку, засумнівавшись у запропонованих доказах. Цей процес – дуже важливий для демократії – ніколи б не розігрався, якби Google знизив рейтинг Спутника і не дав мені можливості побачити статтю Епштейна.

Google намагається мінімізувати загрози своєму бізнесу

Звісно, можна сказати, що звичайний споживач новин не повинен годувати фейки і збочення, бо йому не вистачає часу і зацікавленості, необхідних для того, щоб все відфільтрувати. Але Google вводить цензуру через систему ранжування не через це.

Google намагається мінімізувати загрози своєму бізнесу, уникати будь-якої критики, яка може привести до регуляції. У квітневому пості Ґомес посилався на інцидент у грудні: на питання "Чи був Голокост насправді?" пошуковик пропонував чітку ганебну відповідь: ні. Як написав Ґомес, компанія хотіла звести до мінімуму можливість подібних ситуацій.

Та сама логіка керує і останніми рішеннями. Google вирішив опустити рейтинг RT і Спутника тоді, коли члени Конгресу розслідують як американські технологічні платформи допомогли росіянам вести кампанію з дезінформації під час президентських виборів. До того, як збільшилися шанси на введення регулювання, компанії ці всі посилання не заважали, хоча контент RT і Спутника завжди був так само їдким, як сьогодні.

Суть у тому, що Google знизить рейтинг будь-якого контенту, здатного спровокувати негативну реакцію. Це важливо розуміти, навіть якщо ви не хочете бачити радикально праві і ліві, проросійські, проіранські чи інші упереджені "новини". Навіть те, що ви хочете бачити може не пройти цензури, якщо чудово налаштований корпоративний нюх Google відчує ускладнення.

Звісно, існують таки додатки, як Feedly, Nuzzel або Flipboard, які дозволяють створювати власний агрегатор новостей. Але вони не такі зручні, як Google News, що прив'язаний до функції, яку використовують усі – пошук. Google – монополіст, якому регулятори дозволяють прив'язувати різні продукти до одного. Якби не це, з'явилися б конкуренти, які пропонують різні рівні фільтрації і різні моделі ранжування. Це було б погано для бізнесу і добре для споживачів, які застрягли в міхурі фільтрів Google.

 

Новое время

Источник: 
PRпортал

Comments (0)

Leave a comment