Чого очікувати у 2 півріччі 2020 року? Інсайти від лідерів ринку маркетингових сервісів

Як у ситуації турбулентності утримати бізнес? Які стратегії запроваджувати у компанії, щоб навіть у такі часи розвивати агентство? Чого очікувати у другому півріччі 2020 на ринку маркетингових сервісів? Щоб про це дізнатися МАМІ звернулися до лідерів Рейтингу агентств маркетингових сервісів згідно доходів

Загалом, усі учасники опитування зазначили, що дистанційна робота та оптимізація корпоративних комунікацій підвищили ефективність бізнесу. Прогнозують спад обсягу ринку, але також очікуємо структурні зміни, деякі інструменти стануть менш популярними, нові «віртуальні» формати будуть розвиватися.  Це і є вектор розвитку агентств найближчим часом: знаходити креативні та технологічні стратегії, створювати нові тренди, які поєднують людей та бренди навіть під час пандемії. 

Далі – пряма мова, чесні поради від тих, хто підкорив турбулентність. 

Юлія Голота, CEO Adsapience:

1. Зміни. Загалом це були бізнес-процеси: віддалена робота, внутрішні погодження, оптимізація  документообігу – перехід на електронний формат. Карантин остаточно довів, що команди можуть ефективно працювати дистанційно. Не виключаємо, що такий стиль роботи закріпиться й надалі. Ми розглядаємо формат роботи змінами (різні команди у різні дні в офісі) або частинами (частина команди працює віддалено). Тримаємо фокус на IT-напрямок, який ми визначили задовго до пандемії. Ми прийняли для себе рішення зберегти команду та якість продукту, тому кадрових змін немає.  

2. Прогноз на друге півріччя 2020. Я вказувала на -30-50% відповідно до періоду зняття карантину, поки прогноз незмінний.  

 3. Вектор розвитку агентства, нові послуги та сервіси. Ми вважаємо своїм продуктом все, що активує людей та бренди, цей фокус незмінний. Ми постійно вдосконалюємо наш сервіс та продукти, пробуємо нові підходи, інструменти та формати. З абсолютно нового і точно цікавого ми готуємо практикум для управлінців, як опанувати та перетворити лякаюче поняття VUCA (volatility, uncertainty, complexity, ambiguity) в надихаюче та мотивуюче VUCA. Світ нестабільний і таким буде завжди, але це дуже цікавий час для креативних людей. Старі робочі моделі більше не функціонують. Аудиторією практикуму найперше вбачаємо гравців BTL-ринку, але наші дослідження будуть актуальними для всієї комунікаційної індустрії.

Володимир Зборовський, Директор Havas Engage Ukraine:

1) Зміни. Як і весь світ, за цей період ми навчились працювати віддалено, хоча для нас це не було технічною проблемою. Ми вже давно користуємося  різноманітними платформами для зберігання та обміну інформацією. Тож вся проєктна документація завжди під рукою, а. з  нашими клієнтами електронний документообіг вже був давно налагоджений. Важче було адаптуватися психологічно та правильно скоординувати і налагодити комунікацію всередині команди. Довелося скоротити адміністративні витрати, головною метою було збереження та підтримка команди. Щодо роботи у період самоізоляції, разом з клієнтами ми запустили ряд проєктів і соціальних кампаній задля підтримки тих, хто найбільше цього потребував. У той час, коли весь світ та бізнес активізувався в боротьбі з пандемією, ми теж не могли залишитись осторонь і спільно з благодійним фондом Caritas Ukraine запустили благодійний онлайн-марафон #Cлухайвдома для допомоги безпритульним людям під час карантину. Разом з інформаційним партнером Hromadske.ua було проведено 5 онлайн-концертів з відомими українськими зірками . Для нас це був новий та позитивний досвід. 

2. Прогнози на друге півріччя 2020. З останнього прогнозу, який був опублікований 15 червня, ситуація особливо не змінилась.    

3. Вектор розвитку агентства, нові послуги та сервіси. Стрімкий розвиток ринку минулих років диктував нові правила гри, рамки маркетингових сервісів стиралися. Клієнти обирали партнера, здатного проводити інтегровані кампанії із залученням максимальної кількості каналів комунікації та рішеннями, які дозволяли оптимізувати та контролювати операційні процеси. Наші сервіси вже були універсальними та різноманітними. У нашій галузі важливо тримати руку на пульсі, відстежувати тренди, бути гнучкими й адаптуватись під реалії. Під час карантину з власної ініціативи ми згенерували для наших клієнтів ряд ідей для прояву брендів. Частину цих ідей нам вдалося втілити в життя, але навіть нереалізовані ідеї були позитивно відзначені клієнтами. В період кризи не варто чекати брифів, потрібно включати проактивність та креатив з акцентом на результат.          

Марія Дахлалла, CEO All Motion Group

1. Зміни. Ми переїхали до нового офісу, вдвічі більшого, тож карантинити по-людськи не виходить Всім хочеться в офіс — і за живими проектними нарадами скучили, і дуже класні селфі можна зробити у нашому рейв-туалеті.

2. Прогнози на друге півріччя 2020. Ми вважаємо, кризові явища після карантину будуть тривати не менше двох років. До кінця року ми видалили з планів івенти та деякі інші продукти, що не на часі зараз. Думаю, обсяг ринку у другому півріччі скоротиться удвічі. При цьому, є продукти, що виростуть — усі бачать підвищення попиту на діджитал.

 3. Вектор розвитку агентства, нові послуги та сервіси. Ми підсилюємо ті продукти, що лишились актуальними для наших клієнтів: трейд маркетинг, національні промо та інші інструменти, що впливають на продаж товарів корпорацій. Шукаємо класних людей, щоб будувати з ними новий напрямок бізнесу, націлений на американський ринок. Найближчим часом плануємо позачергову стратегічну сесію, щоб остаточно визначитись з планами на друге півріччя.

Наталія Подольська, директор з комунікацій міжнародного маркетингового агентства Digital Chain (DC):

1. Зміни. Перше і найважливіше — ми відзначили триріччя Digital Chain, вийшовши з “пісочниці” стартапів на ринок великого бізнесу. Крім того, триріччя відзначилося зміною у топ-менеджменті DC: засновниця та СЕО агентства Ірина Курочкіна прийняла рішення залишити команду, передавши новий етап бізнесу під нове керівництво. Внутрішні зміни збіглися з глобальними змінами через пандемію СOVID-19. В таких умовах немає часу та бажання спочивати на лаврах. Навпаки, робота стала ще інтенсивнішою, ми прагнемо до максимальної оптимізації процесів, ефективності результатів, свіжих підходів. З початком карантину переформатували роботу команди, оперативно відреагували на маркетингові тренди карантину, запропонували клієнтам актуальні та не менш яскраві, ніж зазвичай, рішення. І ми не сповільнюємо темпи, лише набираємо обертів: за останні три місяці вийшли на нові ринки Азії та Латинської Америки, підписали контракти з новими клієнтами, продовжуємо розвивати профільну експертизу в гемблінговій/беттіннговій сфері та доповнювати її новими напрямками. 

2. Прогноз на друге півріччя 2020. Оскільки воно вже розпочалося, важливо зазначити: ми ще довго будемо жити в умовах та з наслідками пандемії. Всім бізнесам варто це добре усвідомити та брати до уваги при плануванні своїх наступних дій. Пандемія зачепила глобальний бізнес. Усі ринки у другому півріччі 2020-го та й надалі й надалі будуть мінятися, цікаво спостерігати за формуванням нового розкладу сил. Ключовими факторами успіху стають технологічність, диверсифікація послуг та заснований на даних підхід до прийняття рішень. 

 3. Вектор розвитку агентства, нові послуги та сервіси. Digital Chain має глибоку експертизу та великий досвід роботи з категоріями беттінга та гемблінга на глобальному ринку. Ми продовжуємо розвивати ці напрямки, а також приєднуємо до них інші цікаві вертикалі, як нішеві, так і мейнстрімні.  Повний спектр маркетингових послуг, що ми надаємо — а це аналітика, стратегія, креатив, комунікації, медіа та діджитал — дозволяють ефективно працювати з задачами клієнтів із самих різних категорій. До того ж ми продовжуємо розвиватися і почали активно інвестувати в маркетингові технології (martech). У другому півріччі цього року поділимось деталями та першими успіхами в цьому напрямку. 

Як міжнародне агентство, ми постійно розширюємо свою географію. Ринки LATAM та Азії, на які ми вийшли, дуже перспективні з точки зору зростання наших профільних категорій найближчими роками. Крім того, на усіх ринках співпрацюємо зі стратегічним партнером — Parimatch. Бренд має потужний вектор на технологічність та вдосконалення, його зухвалий та епічний характер підштовхує ставати краще. Ця мотивація лідера, який змінює правила гри, дуже близька нам. Наша співпраця вже демонструвала WOW-результати, і ми впевнені, що далі буде тільки крутіше. 

Світлана Гукова, директорка TWIGA GO! 

1. Зміни. Ми швидко адаптувалися до нових реалій, перетворившись у ще більш ефективну організацію. Працюємо дистанційно, та за змішаним графіком. До речі, змішаний графік (частково дистанційно, частково – в офісі) виявився навіть більш ефективним для нашої команди і допоміг покращити якість роботи. Стали ще більш гнучкими та відкритими до змін. Планування, яке раніше було річним та квартальним —  тепер стало щомісячним. Втративши можливість реалізовувати деякі ключові продукти за напрямками experiential marketing та consumer promotion, ми надихнулися і взялися за створення нових послуг, які можна реалізувати онлайн. Складна ситуація ще більше згуртувала нашу команду, ми стали сильніше духом. І це додає більше впевненості кожному з нас в тому, що завтра буде краще ніж вчора.

2. Прогноз на друге півріччя 2020.  Невизначеність, ми на самому початку періоду, аналогів якому наше покоління не знає. Тому й прогнозувати поки досить складно. Ще у лютому ніхто не міг подумати що лише за місяць на нуль помножаться окремі сектори глобальної економіки – міжнародний туризм, авіаперевезення, індустрія івентів і масових розваг. На глобальну пандемію накладаються також локальні фактори економічного курсу в країні. Тому все що ми можемо – обережно рухатися вперед і розуміти, що:

– сподіваємося, що до кінця року пандемія залишиться єдиною проблемою, з якою бізнес поступово навчиться співіснувати, і не станеться ніякої внутрішньої кризи в країні, 

– навіть у таких умовах нашим клієнтам потрібно продавати, і рано чи пізно вони повернуться до необхідності інвестувати в consumer promotion та підвищувати активність у трейд маркетингу – можливо з 1 вересня почнеться поступове зростання і за місяць до Нового Року ми побачимо їх сплеск, 

– частка онлайн-продажів буде рости і нам доведеться навчитися швидко пропонувати клієнтам нові рішення для онлайну, 

– онлайн-івенти, до речі, нова та чудова можливість у галузі маркетингових сервісів. Чи стануть вони повноцінним бізнесом – ми ще не знаємо, але робити їх слід. 

– клієнтам сьогодні потрібні не найрозумніші, а найшвидші агентства – ми бачимо, що рідкісний план доживає до кінця тижня без змін, тому доведеться навчитися швидко видавати потрібний результат, але не «випалюючи» команду. 

  3. Вектор розвитку агентства, нові послуги та сервіси. Всі маркетингові послуги – в одному агентстві. Наразі маркетологи стоять перед необхідністю не просто виходити у нові канали продажів, їм потрібно швидко захоплювати лідерство в цих каналах. Промо-акції, спеціальні формати представленості, боротьба за лідерство у «рекомендованих товарах» та відгуках швидко стали новими метриками наших клієнтів. Водночас необхідно утримувати позиції в оффлайн-ритейлі, який став надто вимогливим. Зважаючи на це, наш постійний пакет сервісів за останні три місяці поповнився продуктами для аудиту дистрибуції на основі аналізу даних третіх сторін, механіками Digital NCP із використанням OCR, online merchandising – аудитом викладки в онлайн-рітейлі у режимі «день у день» та онлайн-івентами. Ми постійно думаємо над тим, що ще можна запропонувати клієнтам. І наш головний вектор, як і у минулих  кризах – рухатись тільки вперед та шукати нові можливості розвитку.

Роман Некрасов, CEO BRIK:

1. Зміни. Весна 2020 внесла корегування в плани і до такого розвитку сценарію ніхто не був готовий, але маємо що маємо. Ми добре впоралися з викликом, залишися в повному складі, зберегли офісні та складські приміщення і поновили на 75 % до карантинного об’єму бізнесу. Так, час суворого карантину не дав нам змоги звично вести справи, але дав можливість знайти слабкі місця, укріпити позиції. 

2. Прогнозування другого півріччя 20-го року подібно до сплаву на човні руслом гірської річки: що попереду —  невідомо, в умовах постійної небезпеки – дієш за обставинами. Реалії непрогнозованого майбутнього навчили бути готовим до любого розвитку подій. Сьогодні можливо планувати лише на місяць вперед, передбачити далі майже не можливо, можна тільки вгадати. На ринку маркетингових сервісів, при умові якісного надання послуг, бізнесу вистачає! При відсутності суворого карантину, який ми мали у квітні, в майбутньому ми будемо забезпечені проєктами в достатньому обсязі, тобто матимемо досить стабільну ситуацію.  

  3. Вектор розвитку агентства, нові послуги та сервіси. За останні два роки ми розвивали напрям візуальних комунікацій: побудова образу бренду, розробка дизайну упаковки, розробка та моделювання конструкцій POS матеріалів, комунікація бренду в діджитал, корпоративний дизайн, розробка та верстка матеріалів.  Незмінним вектором агенції є постійний професійний розвиток колективу, що зрештою конвертується в високу якість наданих нами послуг. 

 
Marketing Media Review

Marketing Media Review

 

Источник: 
PRпортал