Безпорадна мережа. Чому Meta не справляється з дезінформацією Кремля у Facebook та Instagram

Як у компанії Марка Цукерберга борються з російським інтернет-військом та з якими складнощами там зіткнулися під час модерування війни в соцмережах.

Meta виявилася не готовою до інформаційної війни путінської диктатури.

Уже два місяці американська транснаціональна компанія не може впоратися з дезінформацію, яку у Facebook та Instagram масово поширюють прибічники тероризму та адепти "русского міра".

Керівництво Meta намагається виправити ситуацію, і заборона на в’їзд у Росію Марку Цукербергу свідчить, що компанія на правильному шляху.

З якими труднощами стикається Meta під час війни путінського інтернет-війська проти України?

 

"Русофоб" Цукерберг

21 квітня МЗС Росії заборонило в'їзд Цукербергу на територію країни, яка на той момент уже 57 днів вела терористичну війну проти українців.

Інтернет-підприємець потрапив до переліку 29 вищих керівників США, бізнесменів, експертів та журналістів, які, на думку Кремля, "формують русофобський порядок денний". Усім безстроково заборонили в'їзд у Росію.

 
У Росії засновник і голова ради директорів компанії Meta (колишня Facebook) Марк Цукерберг був лише один раз – восени 2012 року. Імовірно, це його останній візит в РФ, принаймні, за нинішньої влади.
ДЖЕРЕЛО: INTERFAX.RU

Цукерберг потрапив до санкційного списку одразу після того, як Тверський суд Москви заборонив у Росії Facebook та Instagram "за екстремізм". 11 березня відповідне прохання подала генпрокуратура РФ.

Приводом для цього стала публікація агентством Reuters листів Meta.

У них зазначалося, що користувачам Facebook та Instagram в Україні і деяких інших країнах дозволені публікації із закликами до насильства проти російських солдатів, а також до смерті президента РФ або самопроголошеного президента Білорусі.

Через три дні Facebook заборонив бажати смерті очільникам держав, зокрема путіну та лукашенку, але це не врятувало Цукерберга від російських "санкцій".

Російські бомби змінюють правила Facebook

Зняття заборони на публікацію закликів до насильства проти росіян у Meta з’явилося через кілька днів після того, як путінські терористи скинули на дитячу лікарню в Маріуполі потужні авіаційні бомби.

Були вщент зруйновані всі корпуси медичного закладу, у тому числі пологовий будинок.

Ця подія стимулювала керівництво Meta переглянути правила модерації контенту, пов’язаного з війною в Україні. Бомбардування шокувало світ не тільки жорстокістю росіян, а й масштабами цинічної брехні путінської пропаганди.

Наслідки завдання авіаудару зафіксували фотографи Євген Малолєтка та Мстислав Чернов. У їхні об’єктиви потрапила вагітна місцева блогерка Маріанна Підгурська. Знімок облетів увесь світ.

 
Блогерка Маріанна Підгурська після бомбардування пологового будинку в Маріуполі
ФОТО ЄВГЕНА МАЛОЛЄТКИ ТА МСТИСЛАВА ЧЕРНОВА

Російські медіа назвали це фото "постановочним". Мовляв, породіль з пологового будинку давно евакуювали, а в будівлі засіли бійці батальйону "Азов", які влаштували там вогневу точку.

Відверту брехню поширили не лише ЗМІ, а й міністр закордонних справ РФ лавров та російське посольство у Великій Британії в Twitter. Згодом соцмережа видалила ту публікацію посольства.

Представник міністерства оборони РФ конашенков заявив, що "поруч з лікарнею №3 в Маріуполі були два постановочні вибухи", і що авіаудар – це "зрежисована провокація для підтримки антиросійського ажіотажу серед західної аудиторії".

Дописи в Instagram на підтримку Підгурської змінилися словесними атаками на блогерку, яку звинувачували в "акторстві".

"Пости були мерзенними, здавалося, їх публікація була кимось організована. Але багато хто з дописувачів підпадав під дію правил компанії, тому що вони прямо не згадували про напад (на пологовий будинок – ЕП). Я нічого не міг з ними вдіяти", – сказав один з модераторів Instagram.

Метушня в Meta

Протягом березня Meta не раз змінювала правила модерації контенту для України, РФ і деяких країн Східної Європи.

Зокрема, платформа тимчасово перестала контролювати, чи її модератори, які відстежують публікації у Facebook та Instagram з цього регіону, дотримуються "правил щодо вмісту". Про це виданню The New York Times повідомили шість людей, знайомих із ситуацією.

Як зʼясувалося, модератори не встигали за зміною правил. На ухвалення рішень щодо порушення політики Meta модератору відводиться в середньому 90 секунд.

У російської брехні нема шансів: як OSINT-розвідка документує воєнні злочини агресора

З 24 лютого Meta внесла 12 змін до політики щодо вмісту публікацій.

Результатом цього стала внутрішня плутанина, особливо серед модераторів контенту, які патрулюють Facebook та Instagram, вишукуючи публікації із зображенням крові, ворожих висловлювань та підбурювань до насильства.

Іноді платформа змінювала правила щодня. Це було схоже на одержимість проблемою модерації контенту, який стосується війни РФ проти України, зазначає The New York Times.

Проте хаос у рекомендаціях щодо змісту публікацій був лише частиною проблем, з якими зіткнулася Meta після вторгнення Росії на територію України.

 
Зеленський та Цукерберг на Мюнхенській конференції за рік до війни
ДЖЕРЕЛО: TSUKERBERG

Через інформаційну війну навколо справжньої війни компанія також боролася з тиском російської та української влад.

Усередині платформи почастішали випадки незадоволення ухваленими рішеннями, у тому числі з боку російських співробітників, які почали турбуватися про свою безпеку.

Наприклад, під час обговорень на внутрішніх форумах Meta, які переглянули журналісти агентства Bloomberg, деякі російські співробітники компанії написали, що стерли місце роботи (Meta – ЕП) зі своїх онлайн-профілів.

Інші працівники-росіяни почали цікавитися, що станеться, якщо вони працюють в офісах компанії в країнах, де є договори про екстрадицію до Росії. Вони бачили ризики роботи в Meta не лише для себе, а й для своїх сімей.

Українські працівники платформи вимагали від керівництва Meta, щоб компанія була жорсткішою до пов’язаних з Кремлем організацій в інтернеті, зауважує The New York Times.

"Обставини в Україні швидко змінюються. Ми намагаємося передбачити всі наслідки та постійно переглядаємо наші правила (модерації – ЕП), оскільки контекст постійно змінюється", – виправдовувався перед співробітниками компанії за безлад з правилами модерації президент з глобальних комунікацій Meta Нік Клегг.

Що показав звіт Meta

Недавно Meta оприлюднила звіт про кіберзагрози за перший квартал 2022 року.

У документі наводиться один з епізодів інформаційної війни РФ проти України: 26-27 лютого російська хакерська група Ghostwriter зламала акаунти в Facebook десятків українських військових.

Зловмисники хотіли розмістити в YouTube ролики, які б показали, що українські війська слабкі і здаються в полон росіянам. В одному з відео стверджувалося, що українські солдати виходять з лісу з білим прапором для капітуляції.

Без "Армат", навігації та безпілотників: як санкції демілітаризують Росію

Автори звіту констатували сплеск дезінформації в соціальній мережі на початку 2022 року, включаючи збільшення контенту щодо вторгнення Росії в Україну.

За словами спеціалістів Meta, Росія та її союзники є основними гравцями у сфері дезінформації. Групи, пов’язані з Кремлем, поширюють фейки про вторгнення в Україну, одночасно звинувачуючи Київ у всіх гріхах.

Критики зусиль Meta з боротьби з дезінформацією і пропагандою війни в Україні кажуть, що платформа не докладає достатньо зусиль для зупинення потоку дезінформації. Звіт Meta цей факт констатує.

У документі згадується низка кампаній з дезінформації, пов’язаних з вторгненням Росії в Україну, включно з десятками фейкових акаунтів, які поширюють антиукраїнську риторику.

Документ також описує діяльність хакерської мережі, яка перед російським вторгненням подала тисячі фейкових скарг на українських користувачів Facebook, намагаючись вигнати їх з платформи.

Мережа зловмисників налічувала близько 50 осіб і ховалася за групою у Facebook, нібито присвяченій кулінарії.

Meta погано справляється. Чи є вихід?

"Незважаючи на величезний тиск на державні телеканали (1 березня Meta обмежила доступ до облікових записів російських державних ЗМІ Russia Today і Sputnik на території Євросоюзу – ЕП), Meta погано справляється з головною дезінформацією на користь режиму Путіна", – вважає головний виконавчий директор Центру протидії цифровій ненависті британської некомерційної організації Імран Ахмед.

Чи може компанія це змінити? У Meta заявили, що в найближчі тижні та місяці запровадять додаткові політики. Вони дозволять заздалегідь ідентифікувати групи в соцмережі, які хочуть використовувати платформи у власних цілях.

Однак зробити це буде непросто. Спільноти, які поширюють російські дезінформацію та пропаганду, теж адаптуються.

 

Економічна правда

Источник: 
PRпортал