"Українська кривда" - приклад чорного PR

Два тижні тому в інтернетіз'явився сайт«антиджинсових» новин«Українська кривда», зовнішній вигляд якого дуже схожий на дизайн інтернет-видання «Українська правда». Сайт заявляє, що він створений «простими» людьми для викриття замовних матеріалів в українських ЗМІ. Контент «Української кривди» здебільшого включає повідомлення, які стосуються ЗМІ, піару та політичних технологій.

Головний редактор «Української правди» Олена Притула у коментарі «Телекритиці» зауважила, що сайт-клон не вартий коментарів і є ще одним підтвердженням того, що «УП» добре працює.

На новоствореному сайті не вказано імен ініціаторів проекту та головного редактора видання. Джерела «Телекритики» повідомляють, що пряме відношення до ресурсу має в.о головного редактора газети «Вечірній Київ» Роман Костриця, який, за даними «Forbes Украина», нібито займається піаром першого віце-прем'єра Сергія Арбузова. На жаль, зв'язатися із самим паном Кострицею «Телекритиці» поки що не вдалося. Тож підтвердження цієї інформації ми поки що не маємо.

Сьогодні «Телекритика» отримала електронною поштою відповіді редакції «Української кривди» на інформаційний запит з приводу інвесторів проекту, людей, які створюють контент, і звинувачення «Української правди» в джинсі. На запитання «Телекритики» відповідає головний редактор «Української кривди», який називає себе Лєв Лєщєнко.

 - Скільки людей працює над проектом?

- Перш за все, скажу, що в нас немає редакції в класичному розумінні цього слова. Редакція - то для справжніх демократично-буржуйських ЗМІ. А ми - партизани, які ведуть свою війну. Проти кого - чітко написано в розділі сайту «Про нас». Нам набридли журналісти, які з менторським тоном розповідають про «стандарти», а самі регулярно беруть кеш у політиків. Тут треба або ділитися, або не триндіти на всю країну про свою чесність.

Людей, котрих дістали ці подвійні стандарти, дуже багато. Вони працюють в багатьох українських ЗМІ. Усі вони - наші агенти. Яка їх кількість? На сьогодні наша агентурна мережа - біля 30 осіб, із кожним днем вона буде збільшуватися.

Чому ви приховуєте імена «активістів», які працюють над «Українською кривдою»?

- Тому що найбільш демократичні у світі редактори та найтолєрантніші (не вплутувати сюди Олега Ляшка) власники тоді зроблять цим людям «ай-яй-яй». Можуть звільнити, дати по голові тощо... Воно нам треба? Ми ж партизани, а не дебіли.

Головне, що у всіх нас є спільна мета - ми хочемо зробити чистішою українську журналістику. Ви ж самі чудово знаєте, що багатьом журналістам набридло, що їх сприймають, як обслуговуючий персонал. Вони перетворилися на копіпастерів, людей, які просто переробляють прес-релізи. Й, до речі, основна вина у цьому - медіаменеджерів, які дуже часто просто заробляють гроші за спиною власників ЗМІ. Як наслідок - українська журналістика помирає. Ми хочемо привести її до тями.

- Хто інвестор проекту?

- Як відповів би на це питання зірка української журналістики Мустафа Найєм: «А хто інвестор сонця, яке встає кожного дня?»... Чи це б сказав якийсь китайський філософ, а може Григорій Сковорода чи Вова Пєтров - не важливо... Суть же однакова.

А якщо серйозно, то я запитую у вас - у що інвестувати? У нас працюють волонтери, вони отримують гроші в редакціях, а на нас працюють за ідею. Ми ж не «Громадське телебачення» - нам не потрібно створювати ілюзію всенародного збору бабок, аби потім легалізувати кеш від якогось папіка.

Сайт, як у нас, вам зробить будь-який студент-програміст за 300 баксів. Мінімальні затрати на просування, а Facebook організує вам заходи. Головне - писати правду. Й писати цікаво.

- У розділі «Про нас» ви стверджуєте, що «Українська правда» на словах очолює боротьбу з джинсою, а на ділі - штампує «заказуху». Чим підтверджується ця теза?

- Зрозумійте головне - ми не боремося з «УП». Для нас «УП» - це лише один з багатьох сайтів-джинсовиків, хіба що він має більшу популярність та дутий авторитет. Я б радив їм трохи зменшити власну самооцінку та, принаймні, краще вичитувати тексти.

А докази... Почитайте матеріали нашого сайту - вам не вистачає доказів? Добре, тоді трохи почекайте - дуже скоро на «Кривді» з'явиться детальне досьє на кожен телеканал, газету, сайт... Досьє на кожного журналіста, піарника, посередника і медіа-менеджера. Повірте, цікавих матеріалів буде багато. І публікація «джинсових прайсів» - це лише дрібничка з того, що ми знаємо. Як казав пірат Джон Сільвер із «Острова скарбів», «і тоді живі будуть заздрити мерцям».

Источник: 
PRпортал