Гроші Януковича або вкрадені 50 млрд. грн. національної безпеки держави

Верховна Рада України зобов’язана терміново вирішити питання повернення в Державний бюджет грошових коштів, викрадених Януковичем та його найближчим оточенням. Адже йдеться про щонайменше 50 млрд. грн., заарештованих на рахунках в закордонних та українських (!) банках.

Згідно чинного законодавства грошові кошти, на які накладено арешт, можуть бути зараховані до бюджету тільки після ухвалення вироку суду. Водночас, чинний Кримінальний процесуальний кодекс залишає низку дієвих способів злочинцю затягнути слідство на невизначений строк або ж взагалі його уникнути, тому ані ухвалення вироку суду, ані конфіскація награбованого може ніколи не відбутися.

Наприклад, якщо підозрювана особа переховується від слідства та її не можна допитати, а такі процесуальні дії обов’язкові перед тим як справа буде передана до суду, то це стає формальною підставою для тимчасового зупинення слідства. А Янукович та його оточення вже давно втекли з України та не збираються повертатися.

Водночас, відсутність вироків суду, рано чи пізно, призведе до зняття арештів з майна, тому викрадені кошти будуть втрачені безповоротно.

Саме це замкнуте коло мої колеги Чорновол Т., Тетерук А., Барна О. спробували розірвати, розробивши та подавши на розгляд Верховної Ради законопроект, положення якого дозволяють не очікуючи вироку суду, перерахувати заарештовані кошти в Державний бюджет, принаймні тимчасово….У разі ж виправдувального вироку, на який теоретично могли би наважитися наші недореформовані досі суди, Державний бюджет повернув би кошти виправданій особі. Але, принаймні на деякий час судової тяганини ці кошти б працювали на Україну і ми би стали менш залежними від грошей МВФ.

Однак, згаданий законопроект за реєстр. №3025 був вдало «завалений» Комітетом Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності. Знайдуться ті, хто скаже, що Комітет висловив суттєві зауваження до проекту, але якби поряд з тим у членів Комітету сформувалась державницька позиція, то впевнений, що законопроект вартістю в 50 млрд. грн. був би доопрацьований Комітетом або до другого читання.

Особливого значення для сектору національної безпеки набула необхідність повернення викрадених мільярдів до Державного бюджету у зв’язку з прийняттям Закону про Державний бюджет на 2016 рік. Справа в тім, що більш ніж 10 мільярдів (!) видатків на оборону в 2016 році має бути профінансовано саме за рахунок повернення викрадених активів. Окрім того, виглядає так, що підняття грошового забезпечення прикордонників до гідного рівня та, загалом, належне фінансування Державної прикордонної служби ставиться в повну залежність від повернення цих активів.

З огляду на обставини, що склалися – вкрадені Януковичем та його оточенням кошти стали коштами, вкраденими з безпекового сектору нашої держави.

У зв’язку з цим члени Комітету Верховної Ради України з питань нац. безпеки і оборони, із залученням фахівців в галузі права, розробили та внесли на розгляд Верховної Ради законопроект, якому присвоєно реєстр.  №4057, та який у разі прийняття врегулює питання фінансування оборони. Законопроект підписали всі члени Комітету, окрім Сергія Льовочкіна, але не думаю, що позиція останнього когось здивувала.

Коли мова йде про 50 млрд.грн., дивних дій можна очікувати від будь-кого, навіть від тих, хто палко принаймні вдає з себе принципового борця із корупцією. Незважаючи на протокольне доручення спікера Верховної Ради Володимира Гройсмана, профільний Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності фактично вдруге відмовився приймати рішення по законопроекту та навіть його не розглянув. Як пояснив керівник Комітету Андрій Кожем’якін (Батьківщина) групі депутатів, які прийшли доповідати законопроект на засіданні Комітету: «питання законопроекту 4057 не стоїть в порядку роботи Комітету» адже є, на його думку, багато інших важливих питань.

Верховна Рада мала шанс виправити ганьбу профільного Комітету. Напевно символічно, що шанс повернути награбоване Януковичем виник саме в дні других роковин розстрілів на Майдані. Але «завдячуючи» демаршу фракцій «Батьківщини» та «Самопомочі», їх заявам про вихід з коаліції та відмови депутатів цих фракцій працювати в сесійній залі, здійснювати повноваження та виконувати обов’язки народного депутата згідно Конституції України, законопроект 4057 так і залишився нерозглянутим.

2 роки минуло від дня перемоги гідності над тиранією, 2 роки ми згадуємо загиблих на Майдані, але у суспільства все частіше виникають питання «ЧОМУ?» та «КОЛИ?». Загиблих Героїв не повернути до життя. А от чому депутати за 2 роки не змогли забезпечити, щоб награбоване знищеним режимом було повернуто – це вже гостре питання, яке потребує термінової відповіді.

Чи може режим Януковича не знищений, а продовжує паразитувати у владі?

Іван Вінник, народний депутат від фракції Партії “Блок Петра Порошенка”

Источник: 
PRпортал

Comments (0)

Leave a comment

9 + 1 =
Решите эту простую математическую задачу и введите результат. Например, для 1+3, введите 4.