Олександр Ткаченко пішов в наступ на Суспільне

 Одіозний екс-міністр Олександр Ткаченко, котрий програв вибори голови правління Суспільного, пішов у наступ. Він звернувся до НСТУ аби отримати відповідь щодо діяльності суспільного мовника. Про це Олександр Ткаченко повідомив у Фейсбук

"Вибори на голову Суспільного минули, втім залишилися питання. Наприклад, у питаннях рейтингів трьох телеканалів каналів Суспільного на які направляється більшість з 2.175 млрд грн коштів платників податків і які разом менші, за нішевий канал Бігуді чи Оце.Чи відсутності обрахунків собівартості власного контенту на різних платформах, який має бути основою в діяльності публічного мовника та робить непрозорою обрахунок ефективності діяльності медіа(мʼяко кажучи).Чи голосування в засіданнях наглядової ради членів, які пропустили більше засідань, ніж передбачено законом і що може поставити під сумнів законність всіх рішень ради. Тому направив офіційний публічний запит. 

Далі буде… За тими хто наглядає має ж бути якийсь громадський контроль теж) Заслуг колег в досягненні незалежності Суспільного це жодною мірою не стосується", - написав Олександр Ткаченко.

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», Олександр Ткаченко просить надати інформацію, що становить суспільний інтерес, а саме:
 
1. *Обгрунтованість витрат і продуктивність виробництва контенту*
1.1. Чи ведеться в НСТУ облік собівартості одиниці виробленого контенту (телепрограми, радіопередачі, онлайн-контенту тощо)? Якщо так – прошу надати відповідні нормативні документи або внутрішні методики обрахунку.
1.2. Чи формується звітність грошових потоків (cash-flow) та фінансових результатів (звіт про прибутки та збитки, P&L)? У якій формі вона надається Наглядовій раді?
1.3. Яка середня вартість виготовлення оригінального контенту на одного штатного працівника НСТУ?
1.4. Які ключові показники ефективності (KPI) застосовуються для оцінки діяльності підрозділів НСТУ, відповідальних за виробництво контенту? Чи аналізуються результати роботи відповідно до цих KPI?
 
2. *Дані про аудиторію та редакційну політику*
2.1. Чи є для вас прийнятними рейтинги трьох телеканалів Суспільного 3.13% частки дивлення за аудиторією 4+ (що є меншим, ніж у нішевих каналів Бігуді чи Оце) чи 1,7% за комерційною аудиторією, з огляду на найбільшу частку витрат з платформ Суспільного саме на ТБ?
2.2. Якщо у Наглядової ради або керівництва НСТУ виникають сумніви щодо достовірності досліджень Nielsen, чи зверталася компанія з офіційними запитами до українських OTT-платформ або інші незалежні джерела для отримання альтернативної аналітики про глядацькі вподобання?
2.3. Чому в офіційній звітності аналіз аудиторії обмежується показниками 18+ без врахування дитячої та підліткової аудиторії?
2.4. Рівень довіри. Керівництво Суспільного надавало різні цифри - на презентації був слайд з великими цифрами 88%, у прес-релізах фігурував 81%, у звітності чітко вказано 31%. Який показник є релевантним для Наглядової ради? Чому досі цей важливий показник вивчається лише через одне єдине окреме питання «Чи довіряєте ви Суспільному», адже довіра це складний соціальний феномен? Запитання «Яким ЗМІ ви довіряєте» – дає зовсім інші результати.
 
3. *Стан реалізації регіонального мовлення*
3.1. Який обсяг програм регіонального мовлення наразі фактично виробляється та транслюється на регіональних каналах НСТУ? Прошу надати кількісні та часові показники за останні 6 місяців.
3.2. Чому фактично весь ефірний час регіональних каналів відведений під спортивні трансляції або новини центрального виробництва, а не локальний контент?
3.3. Чи відповідає це умовам ліцензій, виданих НСТУ на регіональне мовлення?
4.1. Чи проводилося засідання Наглядової ради щодо системної відсутності її члена п. В.Бобиренка на дев’яти засіданнях? Чи були вжиті заходи згідно з пунктом 9 частини першої статті 10 Закону України «Про суспільне телебачення і радіомовлення України» щодо припинення його повноважень?
4.2. Чи були інші члени ради, які систематично не брали участь у засіданнях? Які були причини? Чи розглядалися такі випадки? Які вживались заходи щодо з’ясування причини відсутності?
4.3. Як це може вплинути на правомірність прийнятих Наглядовою радою рішень?
4.4. Чи вважаєте ви конфліктом інтересів роботу голови ради пані С.Остапи, яка працює на одному з сайтів, що спеціалізується саме на висвітленні роботи українських медіа та позиціонує себе «whatchdog» медійного простору країни?
 
5. *Обґрунтованість аналітики цифрової аудиторії та звітності по охопленню*
5.1. Які методики використовуються для підрахунку загального охоплення цифрової аудиторії Суспільного (зокрема в соціальних мережах, месенджерах, YouTube тощо)?
5.2. Чи здійснювався аналіз перетину підписників між різними акаунтами Суспільного (наприклад, між сторінками Суспільне Чернігів, Суспільне Культура, Суспільне Новини тощо)?
5.3. Чи враховується у звітності можливість подвійного або кратного обліку одного користувача, який підписаний на кілька платформ одночасно? Якщо ні, то яким чином забезпечується точність даних щодо охоплення аудиторії?
 
6. *Зовнішній аудит та фінансовий контроль*
6.1. Чи проводилася за останні 4 роки перевірка фінансово-господарської діяльності НСТУ з боку Рахункової палати України або Державної аудиторської служби? Якщо так — прошу надати копії висновків або актів таких перевірок.
6.2. Чи здійснювалися перевірки ефективності використання бюджетних коштів, зокрема у частині закупівель контенту або замовлення його у сторонніх продакшенів? Якщо так — за якими напрямами?
 
7. *Кадрова політика у період воєнного стану*
7.1. Скільки співробітників НСТУ після початку повномасштабного вторгнення виїхали за межі України та не повернулися до виконання трудових обов’язків?
7.2. Чи ведеться офіційний облік таких випадків? Яка політика компанії щодо таких працівників — зокрема щодо збереження посад та виплати заробітної плати?
 
8. *Закупівлі в межах проектів, що фінансуються донорами*
8.1. Прошу надати перелік компаній-підрядників, які брали участь у закупівлях або надавали послуги в межах реалізації проектів НСТУ, що фінансувалися міжнародними донорами протягом останніх двох років.
8.2. Надати кошториси відповідних закупівель із зазначенням предмета закупівлі, сум контрактів, джерел фінансування та, за наявності, — відповідного грантодавця чи програми підтримки.
 
9. *Співпраця з незалежними продакшенами*
9.1. Прошу надати перелік компаній-контрагентів, що виробляли контент для НСТУ на замовлення за останні 2 роки.
9.2. Чи існує облік участі штатних працівників НСТУ в таких проектах (зокрема, якщо вони одночасно виконували обов’язки на Суспільному та брали участь у проектах підрядників)?
 
9.3. Чи здійснюється контроль за конфліктом інтересів у таких випадках?
 
Цей запит подається в інтересах забезпечення прозорості функціонування органу, що фінансується з державного бюджету, та з огляду на публічний інтерес до діяльності АТ «НСТУ» й ухвалених Наглядовою радою рішень.
 
Відповідь на запит прошу надати в порядку та строки, визначені ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
З повагою, Ткаченко О.В. 24.04.2025
Источник: 
PRпортал