Як змінилась аудиторія інтернету в Україні за два місяці війни

Попередній матеріал про динаміку інтернет-аудиторії в Україні (разом із телевізійною) вийшов 10 березня. Результати телевимірювань тепер недоступні, хоча саме дослідження не припинилося. Натомість дослідження аудиторії інтернету тривають і їхні результати доступні ринку. Не всі сайти та онлайн-видання є в цих вимірюваннях, але ті, хто цінує знання про свою аудиторію, входять у вибірку; натомість схильні до перебільшення своєї аудиторії воліють поширювати власні дані, які неможливо перевірити.  

Не виключаємо, що незабаром деякі телеканали теж почнуть «самовимірюватись» і приписувати собі величезну аудиторію. Ми тим часом розробляємо концепцію дослідження, яке поєднає телебачення і радіо, й незабаром розповімо про його методологію.

Якщо порівняти загальну аудиторію за два календарні місяці (дані Gemius Ukraine) — із 24 лютого до 24 березня і з 25 березня до 25 квітня, то ця цифра змінилась несуттєво: 28 751 400 і 28 254 960. Тобто за другий місяць повномасштабної війни користувачів мережі поменшало на пів мільйона в порівнянні з першим. З цього можна зробити висновок, що споживання інтернету стабілізувалося.

Ось як виглядав рейтинг найвідвідуваніших сайтів у перший і у другий місяць:

 

 24 лютого – 24 березня

1

google.com

2

youtube.com

3

facebook.com

4

wikipedia.org

5

pravda.com.ua

6

tsn.ua

7

ukr.net

8

nv.ua

9

privatbank.ua

10

segodnya.ua

 

 

25 березня – 25 квітня

1

google.com

2

youtube.com

3

facebook.com

4

wikipedia.org

5

tsn.ua

6

privatbank.ua

7

ukr.net

8

unian.net

9

pravda.com.ua

10

nv.ua

Звісно, у десятці бачимо найпопулярніші соціальні мережі, а також сервіси та інформаційні сайти. У квітні українці частіше користувалися сайтом «Приватбанку». Зросла й популярність сайту tsn.ua. Цікаво, що за місце в десятці змагаються «Українська правда» і ТСН, і якщо в лютому-березні лідерка — «Українська правда», то у березні-квітні її випередив ТСН.

Ще цікавіша картина серед інформаційних ресурсів, якщо  розглянути їх окремо. Ці показники важливіші, ніж мільйони користувачів фейсбука або інших соцмереж, адже в соцмережах люди часто споживають саме контент інформаційних медіа.

Мало того, що ТСН у квітні на першому місці; на друге піднявся сайт УНІАН, який належить тій самій медіагрупі. «Українська правда» опустилась на третю позицію, «Обозреватель» піднявся на п’яту. Також у десятку в квітні увійшли «Главком» і «Апостроф».

 

Топ-інформаційних сайтів

(24 лютого – 24 березня)

Топ-інформаційних сайтів

(25 березня – 25 квітня)

1

pravda.com.ua

tsn.ua

2

tsn.ua

unian.net

3

nv.ua

pravda.com.ua

4

segodnya.ua

nv.ua

5

unian.net

segodnya.ua

6

RBC-Ukraine

obozrevatel.com

7

24tv.ua

24tv.ua

8

obozrevatel.com

idealmedia.io

9

idealmedia.io

glavcom.ua

10

Ukrinform

apostrophe.com.ua

Цікаво подивитись і на регіональний розподіл. Офіційної статистики внутрішньої міграції немає, але ми можемо її відстежувати, дивлячись на динаміку кількості користувачів. Попри те, що мер Києва Віталій Кличко досі закликає не повертатись до Києва, найбільше користувачів інформаційних сайтів — саме там. Розподіл по Києву не відрізняється від всеукраїнському.

Топ-10 інформаційних сайтів (зріз по Україні)

Кількість читачів у Києві

tsn.ua

1491120

unian.net

1246680

pravda.com.ua

1203120

nv.ua

1099800

segodnya.ua

993240

obozrevatel.com

898560

24tv.ua

846000

idealmedia.io

755280

glavcom.ua

673920

apostrophe.com.ua

596880

Розподіл за областями демонструє, що мешканці Дніпропетровської і Харківської областей найбільше цікавляться новинами. При цьому на Дніпропетровщині бойових дій практично немає (крім ракетних обстрілів та артобстрілів Криворізького району), тоді як Харківська область частково окупована і саме там відбуваються найгарячіші бої. Також цікаво, що «Главком» і «Апостроф» мають більше читачів на Львівщині.

Бачимо, що домінують сайти великих медіагруп. Це відповідь на одвічне питання, хто «крутіший» — телебачення чи інтернет: крутіші ті, хто балансує телебачення і діджитал. ТСН — сильний телевізійний бренд, конвертований в успіх онлайн-видання; «Апостроф» — сайт, який посилює бренд телеканалу з власним телемарафоном.

Источник: 
PRпортал