Реформа Facebook: Як скандал з Росією і виборами в США змінить соцмережу

"Фейсбук" виявив створення фейкових акаунтів з Росії для поширення в соцмережі політреклами під час виборів президента США у 2016 році. Тепер компанія анонсує радикальну реформу щодо політичної реклами і її використання.

Марк Цукерберг вже заявив у відеозверненні, що компанія активно співпрацює з американськими чиновниками і допомагає їм розслідувати можливе втручання російської влади у вибори президента США за допомогою купівлі політичної реклами в соцмережі.

Спочатку "Фейсбук" не міг знайти доказів створення Росією фейковий акаунтів, пов'язаних з поширенням в соцмережі реклами і взагалі називав це "маячнею". Та зрештою фахівцям все-таки вдалося розкрити активність росіян в соцмережі після збільшення політичного тиску на компанію. Вся отримана інформація була направлена американському спецпрокурору та у Конгрес. Копії більш ніж 3000 тисяч рекламних оголошень, куплених через російські рахунки під час президентської кампанії в 2016 році вже вивчені спеціальним адвокатом Робертом Мюллером, який розслідує зв'язки президента Трампа з Росією.

"Ми повідомили про це Конгрес, і я розпорядився, щоб наші фахівці відправили всю інформацію про цю рекламу до комісії Конгресу. Я не хочу, щоб хтось використав наші інструменти для підриву демократії. Це не те, за що ми стоїмо. Цілісність виборів має фундаментальне значення для демократії в усьому світі", – сказав Цукерберг.

Що не так з рекламою у Фейсбук

Рекламні оголошення в соцмережі купуються через систему самообслуговування, яка не вимагає взаємодії з продавцем, що ускладнює розуміння того, хто стоїть за купівлею. Завдяки цьому, з червня 2015 по травень 2017 фейкові акаунти (називається цифра 470 таких) витратили близько $100 тис. на 3 тис. оголошень політичного і пропагандистського змісту. Про це також повідомив "Фейсбук" у рамках власної перевірки. Вони нібито могли вплинути на думку американського виборця і вилитися у результати виборів. Все б нічого, втім головне тут те, що за всіма фейковими акаунтами із пропагандою могла стояти Росія, а це вже втручання у внутрішні справи США.

Що буде робити Цукерберг

У "Фейсбук" будуть введені певні інструменти, котрі дозволять зробити процедуру із придбанням реклами більш прозорою. Втім, за словами Цукерберга, гарантувати 100% відсутність можливості зловживати системою не вийде, але "Фейсбук" суттєво все ускладнить для "поганих користувачів", ботів, яким буде важче діяти ефективніше.

Зміни, котрі вже внесені, вплинуть на прозорість процесу. Відтепер користувачу можна буде, наприклад, відвідати сторінку рекламодавців, подивитися на інші політичні оголошення, котрі вони використовують для інших аудиторій соцмережі.

Окрім цього, "Фейсбук" буде більш тісно співпрацювати з офіційними представниками щодо виборів, а також взаємодіятиме із іншими технологічними компаніями щодо обміну інформацією про будь-які маркетингові кампанії, котрі викликатимуть підозру.

"Фейсбук" ліг під владу США?

На початках у "Фейсбук" не збиралися розкривати інформацію. Але сьогоднішня політика компанії обумовлена жорсткою критикою від демократів щодо непрозорості роботи соцмережі. Деякі з політиків у США навіть закликали зробити більш жорсткими правила і регулювання онлайн-оголошень, котрі пов'язані з виборами, прирівнявши їх до телевізійних з чітким спонсором і публічним звітом. Все це відбувається у ході розслідування із втручанням Росії у президентські вибори США.

У "Фейсбук", зрозуміло, всіляко намагаються уникнути такого контролю, оскільки він цілком може межувати із втручанням у діяльність компанії, що може коштувати і прибутків в майбутньому. Тому "Фейсбук" вирішив розібратися із проблемою самостійно, піти на співпрацю з владою і спробувати задовільнити вимоги, таким чином залишивши ситуацію під власним контролем. Оскільки, головні доходи "Фейсбук" пов'язані із мобільною рекламою. Компанія посідає другу сходинку на ринку мобільної реклами, а в четвертому кварталі 2016-го року, наприклад, прибутки "Фейсбук" становили понад $8 млрд.

У жовтні "Фейсбук" може постати перед комітетом Конгресу. Цукерберг відзначив, що внутрішнє розслідування "Фейсбук" ще не завершене. Компанія заявила, що Конгрес повинен вирішити щодо того, скільки інформації розповісти громадськості про оголошення за минулий рік. Окрім цього, у "Фейсбук" перевіряють й інші види маніпуляцій, пов'язаних із створенням в мережі акаунтів іноземних користувачів, із вказаними серйозними посадами у колишньому СРСР.

Що все це означає

"Фейсбук" найматиме додатково 250 людей, котрі займатимуться питаннями політичної реклами. У великій кількості країн приймаються закони щодо контролю над інтернет-простором (існує в Китаї, Саудівській Аравії і так далі) і соцмережами, яким компанія змушена підкорюватися. Головна ідея "Фейсбук" із повною свободою по суті вилізла боком. У соцмережі створюються групи, вербуються люди в ІДІЛ і так далі. "Фейсбук" все більше залучений до політичних процесів. Зрозуміло, що все це завершиться, на перший погляд, певним цензуруванням, з іншого боку - "Фейсбук" може нівелювати втрати, виробивши більш чіткі правила гри, зокрема, щодо створення політичних груп та контролю політичної реклами в соцмережі. Так чи інакше, навряд чи компанія суттєво втратить від цих правил, оскільки є достатньо великим майданчиком, який майже немає чим замінити. Але в майбутньому "Фейсбук" перестане бути настільки вільним, як сьогодні. Добре це чи погано - покаже лише час.

Depo.Світ

Источник: 
PRпортал

Comments (0)

Leave a comment