Опитування: яким ЗМІ довіряють журналісти

Компанія PointeR Agency провела чергове опитування серед журналістів для визначення ЗМІ, яким вони довіряють найбільше. Воно також включало питання щодо джерел отримання журналістами інформації та каналів комунікації зі спікерами

Запитання «Які інформаційні ресурси в Україні заслуговують на найбільшу довіру» було поставлено у двох варіантах. Спочатку респондентам треба було відповісти без підказки, потім – вибрати з 35 запропонованих варіантів, де була можливість запропонувати власний. В обидвох запитаннях можна було назвати більше одного видання.

У питанні без підказок лідером стала «Українська правда». Її назвали 41% опитаних. Друге та третє місце поділили «ЛІГА» та «Новое Время» з результатом у 29% голосів. За ними йдуть «Інтерфакс» (21%) та «Укрінформ» (16%). В опитуванні 2020 року лідери були тими самим. Тоді «Українська правда» мала 37%, «Новое время» – 34%, «ЛІГА» – 31%, «РадіоСвобода»  – 17%, «Інтерфакс»  – 16%.

Схожі результати були отримані при виборі з запропонованих варіантів. На першому місці так само опинилась «Українська правда» (64% голосів), далі йдуть «Інтерфакс» та «Новое Время» (по 52%), за ними – «Економічна правда» (50%) та «ЛІГА» (48%). У минулорічному опитуванні на першому місці був сайт «ВВС Україна» з 68% голосів, за ним йшло «Радіо Свобода» (61%). «Українська правда», «Новое Время» та «ЛІГА» отримали по 56%.

Переважна більшість опитаних журналістів (83%) читають іноземні ЗМІ. Найбільш популярними є Reuters, Bloomberg та BBC, що отримали 19%, 17% та 15% відповідно.

Опитування також показало, що для створення власних матеріалів журналісти найчастіше використовують Facebook (88%), власні джерела (79%), відкриту інформацію з офіційних джерел (76%),  Telegram-канали та іноземні новинні сайти (по 69%). 

Для отримання коментарів журналісти переважно користуються власними зв’язками або допомогою колег (91%), пишуть потенційним спікерам через Facebook (88%) або звертаються до PR-агентств (33%).

Найбільш цікавими для респондентів є теми економіки (59%), науки та ІТ (45%), бізнесу (43%), політики (38%) та міжнародні новини (36%). При цьому теми, над якими журналісти переважно працюють – це економіка (67%), бізнес (43%), політика (41%), місцеві та міжнародні новини (по 24%).

Серед тем, які на думку опитаних недостатньо розкриті у  сучасному українському медіаполі, найчастіше виділяють наукові, міжнародні та економічні. Також самі журналісти зізнаються, що хотілося б читати більше глибоких аналітичних матеріалів та перекладених з іноземних мов статей.

«Дане дослідження ми проводимо другий рік поспіль. Нам важливо тримати руку на пульсі та розуміти, кому довіряють ті, хто формує суспільну думку в нашій країні», – зазначає СЕО PointeR Agency Оксана Куліш.

Опитування проводилось влітку 2021 року в анонімному форматі шляхом анкетування журналістів із різних регіонів та типів ЗМІ.

Довідка:
 
Комунікаційне агентство PointeR Agency працює на ринку маркетингових послуг із 2012 року. Згідно з останнім галузевим дослідженням видавництва «Економіка» PointeR Agency входить у ТОП-10 PR-агенцій України. Загальний портфель компанії складає 100+ клієнтів, серед яких – BOSCH, NIVEA, Luxoptica, AB InBev Efes, British American Tobacco, Subaru, Socar, Wargaming тощо.
 
Ключові спеціалізації компанії: просування послуг у сегменті В2В, складних продуктів у В2С, побудова комунікацій «з нуля».
 
Основні продукти: репутаційний аудит та комунікаційна стратегія, антикризові комунікації, робота зі ЗМІ та лідерами думок, PR у соцмережах.
Источник: 
PRпортал