​​Найважливіші показники в SMM

Перед тим як вимагати щось від SMMника, потрібно розуміти важливість цих вимог. А важливість вимог в SMM визначає стратегія бренду в соціальних мережах. Ми в NGN.agency маємо значний досвід в SMM-просуванні й ділимося ним. 

Почнемо з того, що в SMM є 2 основних цілі: продажі та побудова ком'юніті.

Логічно буде додати, що кожна з цих цілей впливає на іншу, але все ж, щоб досягти максимально ефективного результату, необхідно робити акцент на одну з них.

Якщо бренд фокусується на побудові ком’юніті, вартість клієнта вища, але клієнти більш лояльні до бренду, частіше роблять повторні покупки й, зрештою, стають амбасадорами бренду. Якщо фокус на продажах – ціна за клієнта нижча, але і лояльність клієнтів також зменшується.

Для кожної з цілей просування є свої KPI. Розберемо найважливіші з них.

Отже, для побудови ком’юніті в першу чергу важливо оцінювати якість контенту та приріст і якість аудиторії.

 Охоплення

Охоплення показує кількість людей, які хоча б раз сконтактували з публікацією бренду.

Мета вимірювання цього показника – проаналізувати, які види контенту найкраще сприймаються аудиторією.

Є три основних види охоплення. Перший – органічне. Воно показує кількість показів одиниці контенту унікальним підписникам сторінки. Чим цікавіший контент, тим більше підписників його побачать. Другий – платне охоплення. Це число показів, отриманих за допомогою таргетингу. Третій – охоплення віральне. Показує кількість показів тим, хто не підписаний на сторінку, але побачив публікацію завдяки репостам. 

Кількість підписників

Найвідоміша метрика в SMM. Її постійно використовують у звітах і в KPI. Але насправді ця метрика не є показником якості ком’юніті бренду, адже її легко можна отримати за допомогою Giveaways або шляхом купівлі ботів. При цьому охоплення контенту бренду при великій кількості ботів буде мінімальним, що не дасть жодного результату.

До слова, Facebook дає можливість порахувати followers, які прийшли на сторінку органічним шляхом. Потрібно відкрити статистику, потім вкладку «Підписники», а потім – «Органічні підписники».

Чим більше органічної аудиторії, тим ефективніший контент, який ви публікуєте.

Також варто враховувати кількість відписок від акаунту, оскільки при неефективному контенті та просуванні кількість відписок може значно перевищувати приріст аудиторії. 

 Оцінка фідбеку від аудиторії

Найпростіша метрика оцінки фідбеку – залученість (ER): лайки, коментарі та репости. Формула розрахунку цього коефіцієнта: кількість підписників, які здійснили хоча б одну дію зі сторінкою (лайк, репост або коммент) поділити на загальну кількість підписників.

Крім цього, варто враховувати негативні реакції та скарги. Вони можуть свідчити про високу частоту постів, нецікавий контент і нав'язливу ​​рекламу. Це все впливає на репутацію бренду.

І останнє — контент від користувачів (User Generated Content, UGC). Це важливий момент, який показує довіру до бренду, а також формує екосистему в ком’юніті, яка уже розвивається самостійно.

Для оцінки другої мети SMM — продажів — потрібно вимірювати кілька основних метрик.

 Кількість лідів (Leads)

Ця метрика показує, скільки контактів потенційних клієнтів отримав бренд завдяки соціальним мережам. Контакти – це заявки, замовлення або дзвінки.

Трафік із соціальних мереж

Якщо у вас є сайт, то для вас точно важливий трафік, який приходить із соцмереж. Його можна порахувати в системах веб-аналітики, а ще легше це зробити, якщо лінки мають UTM-мітки. Завдяки цьому можна зрозуміти ефективність кожного окремого поста.

 Ціна кліка (Cost Per Click, CPC)

Цей показник можна розрахувати за допомогою простої формули: всі витрати, пов'язані з веденням соціальних мереж, поділити на кількість переходів на сайт.

 Ціна продажу

Це вартість всіх витрат на маркетинг в соцмережах, поділена на кількість продажів.

Ось ці основні метрики використовуються в SMM для оцінки його ефективності, і саме їх потрібно враховувати при виставленні KPI спеціалісту або агенції.

Источник: 
PRпортал