Кому вірити? Журналісти визначили найавторитетніші ЗМІ України

PR-агенція PointeR Agency провела опитування серед журналістів, щоб виявити ті ЗМІ, які читають та яким вони довіряють найбільше. Крім того, одна з груп питань стосувалась джерел, якими опитані користуються для підготовки своїх матеріалів, отримання інформації та експертних коментарів.

Дослідження показало, що найбільш цікаві журналістам теми «Соціальної сфери» (50%), «Культури» (46%) та «Політики» (42%). Трохи менше набрала «Економіка» (40%), а п’ятірку замикає «Наука та ІТ» з результатом у 33%.

Для створення власних матеріалів журналісти найчастіше використовують Facebook (81,2%), «Власні джерела» (72,6%), іноземні (72,6%) та українські (67,5%) новинні сайти, інформагенції (61,5%). Дещо меншим за значенням, але все одно важливим джерелом залишаються сайти компаній і організацій (56,4%) та пресрелізи (52,1%).

Для отримання коментарів спеціалістів журналісти переважно користуються власними зв’язками, чи допомогою колег – таких 94%. Майже стільки ж використовують для пошуку експертів Facebook 91%. На третьому місці з великим відставанням ідуть PR-агенції з результатом 25%.

У більшості журналісти переглядають іноземні ЗМІ. Таких виявилось 87%. Найпопулярніші видання: The New York Times, який без підказки назвали 28% опитаних, BBC – 25% та The Guardian – 13%.

Найцікавішим стало питання: «Інформації з яких ресурсів ви довіряєте?» Спочатку потрібно було назвати такі видання без варіантів відповіді, а потім вибрати з поміж 34 найпопулярніших інформаційних сайтів України. Без підказок лідером стала «Українська Правда» з результатом 37%. На другому, з невеликим відставанням, опинилося «Новое Время», отримавши 34% голосів. Третім став сайт «ЛІГА» – 31%. Далі – сайт «Радіо Свобода» (17%) та «Інтерфакс-Україна» (16%).

Дещо по іншому розподілились голоси, коли потрібно було вибрати із запропонованих варіантів. Тут беззаперечним лідером стала українська служба BBC з результатом 68%. «Радіо Свобода» отримало 61%. Третє місце поділили одразу три видання, які були лідерами попереднього запитання. «Українську Правду», «Новое Время» та «ЛІГУ» відмітили 56% опитаних. Далі йдуть інформаційні агенції «Інтерфакс-Україна» та «Укрінформ», що отримали 47% та 42% відповідно.

«Дане опитування нам було цікаво провести для отримання інсайтів від тих, хто створює контент і цим, власне, формує довіру до ЗМІ. Ми виходили з того, що журналісти, знаючи «внутрішню кухню» свого середовища можуть бути одними з найоб’єктивніших критиків українського медіаполя. Проте, треба розуміти, що галузеві та спеціалізовані видання, які мають високий рівень довіри згідно з іншими нашими зрізами, тут відсутні через «загальність» опитування. Такі видання мають вузьку цільову аудиторію і щодо них необхідно проводити окремі спеціальні дослідження», – сказав Олександр Селін, директор PointeR.Agency.

Дослідження було проведено у травні-липні 2020 та мало анонімний характер. В опитуванні PointeR.Agency взяли участь 117 журналістів із різних регіонів, типів ЗМІ (ТВ, радіо, друковані та онлайн) та тематичного спрямування. На більшість запитань респонденти могли вибрати більше одного варіанта відповіді.

Источник: 
PRпортал