Інформаційна війна Росії проти світу

Цього тижня дослідницька група Graphika, яка займається вивченням соціальних медіа, опублікувала 120-сторінковий звіт, в якому викриває ще одну інформаційну спецгрупу московитів, про яку досі було майже нічого невідомо.

Отже, спецгрупа під кодовою назвою «Вторинна Інфекція» (Secondary Infektion) суттєво відрізняється від «Аґенції інтернет-досліджень» (англійською --  «Internet Research Agency», IRA) – відомої компанії Пріґожина у Санкт-Петербурзі (групи тролів), яка втрутилася у президентські вибори в Америці у 2016 році. 

Graphika повідомляє, що ця нова окрема група працює ще з 2014 року та використовує фейкові статті, новини та сфальшовані документи для створення політичних скандалів у країнах Европи та Північної Америки. 

Команда дослідників повідомляє, що вони вперше дізналися про групу зі звітів, опублікованих Reddit та Facebook минулого року, а також завдяки попередньому дослідженню Цифрово-криміналістичного дослідницького відділу Атлантичної ради (Atlantic Council's Digital Forensic Research Lab). 

На основіі всіх цих досліджень Graphika зуміла відслідкувати більше 2500 матеріалів, який «Secondary Infektion» поширила онлайн починаючи з 2014 року. 

 

GRAPHIKA 2500

 

Згідно з аналізом Graphika, більшість матеріалів стосувалися таких дев’ятьох головних тем:

- Україна є провальною державою та ненадійним партнером

- США та НАТО є агресивними структурами, які  втручаються у справи інших країн

- Европа є слабкою та розділеною

- Критики влади Московії є моральними корумпованими виродками, алкоголіками чи просто ментально нестабільними особами

- Мусульмани є агресивними завойовниками

- Влада Московії є жертвою західних лицемірства чи змов

- Вибори на Заході є нечесними, і там не обирають тих кандидатів, які критикують Кремль.

- Туреччина є державою-агресором і дестабілізатором

- Світові спортивні змагання є нечесними, непрофесійними, і русофобними

 

GRAPHIKA themes 

Graphika повідомляє, що більшість цих матеріалів використовували для атак на класичних політичних противників Московії — таких, як Україна, США, Польща, Німеччина, а також на інші країни, де вплив Московії зменшувався чи перебував під загрозою. 

Graphika також повідомляє, що «Secondary Infektion» публікувала свій контент не лише англійською мовою. Вона ретельно пристосовувала матеріали до кожної цілі та поширювала їх місцевими мовами. Загалом дослідники знайшли матеріали, які постили сімома мовами.

 

GRAPHIKA languages

 

На відміну від «Аґенції Інтернет Досліджень», яка мала насамперед створити розкол на рівні звичайних громадян, «Вторинна інфекція» мала впливати на рішення на вищих щаблях іноземних урядів.

Група «Вторинна інфекція» досягала цього завдяки спробам вплинути на політичні рішення, створенню фейкових наративів, нацьковуванню один на одного західних країн, а також завдяки дискредитації анти-московитських політиків через фейкові статті та сфальшовані документи. Наочно скріншоти таких документів наведено тут.

«Ці фейкові матеріали зазвичай викривали якісь драматичні геополітичні скандали. Наприклад, корупційні справи відомого критика Кремля чи секретні плани Америки поскидати прокремлівські уряди в усьому світі», - повідомляє команда Graphika.

«Вторинна інфекція» проводила свої спецоперації під час президентських виборів в Америці у 2016 році, а також виборів у Франції 2017 та у Швеції у 2018. Проте, втручання у вибори ніколи не було власне її головною метою.

Graphika повідомляє, що «Secondary Infektion» "загострювала незгоди між країнами, намагалася налаштувати поляків проти німців, німців проти американців, американців проти англійців, і абсолютно всіх — проти українців”.

 

Ще одна риса, яка відрізняє «Secondary Infektion» від більш відомої широкому загалові «Аґенції Інтернет Досліджень», це те, що приґожинці діяли здебільшого у соціальних мережах, а інфекціоністи більше публікували матеріалів у блогах та новинних сайтах.

 

graphika platforms

 

Graphika повідомляє, що вона знайшла контент, опублікований більш ніж на 300 платформах. Це і медіа-гіганти на кшталт Facebook, Twitter, YouTube та Reddit, і блоги на кшталт WordPress, Medium, і навіть нішеві форуми у Пакистані та Австралії.

Також, дослідники Graphika повідомляють, що «Secondary Infektion» є крутішою за «ольґінських тролів». На відміну від необережних операторів «Аґенції Інтернет Досліджень», яких легко відстежити аж до їхнього точного фізичного місця перебування у будівлі аґенції в Санкт-Петербурзі у Московії, таємницю справжньої ідентичності організації  «SecondaryInfektion» досі не розкрито.

«Справжня ідентичність «Вторинної Інфекції» є зараз найактуальнішим питанням, яке виникає з цього дослідження», — написала команда Graphic у своєму звіті.

Дослідники кажуть, що групі «Вторинна Інфекція» вдалося втаємничити себе, бо вони приділили багато уваги операційній безпеці. Graphika стверджує, що аґенти «Secondary Infektion» використовували одноразові акаунти для практично всього, що вони поширювали онлайн, покидаючи кожен акаунт менш ніж за годину після поширення контенту. 

Через такий підхід групі «Вторинна Інфекція» було важко створити свою стабільну аудиторію, зате вона могла проводити свої потужні операції роками, не видаючи своєї інфраструктури, методики дій та цілей.

Через те, що чітко ідентифікувати осіб з групи «Вторинна Інфекція» досі не вдалося, є підозра, що вона продовжує проводити свої спецоперації та розпалювати конфлікт між противниками Московії.

Catalin Cimpanu, Zero Day 

Переклад - Петро Козак

Источник: 
PRпортал