Фінфлюенсери та інфлюенсери. Специфіка зайнятості сучасних блогерів

Словник термінів в інфополі соцмереж розширюється настільки швидко, що стежити за трендами стає все складніше. Але ми в NGN.agency завжди фоловимо світові апдейти, тому провели дослідження, як змінився ринок інфлюенсерів та що нового з’явилося за останній рік.

Напрямок інфлюенс-маркетингу розвивається: загальний обсяг інвестицій у співпрацю з інфлюенсерами у 2022 році може досягти $10 млрд. Інфлюенс-маркетинг допомагає органічно розповісти про продукт через лідера думок і є одним з найефективніших інструментів маркетингу.

З появою ринку соцмереж інфлюенсерів розділили на макро-, мікро– і нано-, згідно з кількістю фоловерів. Але блогери відрізняються не лише кількістю підписників, а й специфікою своєї роботи.

Інфлюенсери – збірний термін, який поєднує різних лідерів думок: селебріті, блогерів, відеоблогерів.

 За сферами охоплення виділяють такі найпопулярніші типи інфлюенсерів:

  • beauty-інфлюенсери;

  • fashion-інфлюенсери;

  •  travel-інфлюенсери;

  •  food-інфлюенсери;

  •  фітнес / спорт / ЗОЖ / ПП-інфлюенсери;

  • lifestyle-інфлюенсери;

  • game-блогери;

  • авто-блогери;

  • секс-блогери;

  • коучинг-блогери;

  • кіно-блогери.

 

Також останнім часом з’явились та стрімко стали популярними фінфлюенсери.

  Хто такі фінфлюенсери?

Спрощення процесу інвестування призвело до зростання популярності фінфлюенсерів (finfluencer – від англ. financial influencer). На своїх сторінках у соцмережах вони доступно і цікаво розповідають про тонкощі інвестування, фінансову грамотність, складні економічні поняття. Для цього зазвичай використовують короткі ролики та меми. Яскрава подача особливо апелює до хвилі нових інвесторів з покоління зумерів та міленіалів. Не дивно, що Tiktok-відео за хештегом #fintok уже набрали 594,2 млн переглядів, а #investing – 4,1 млрд.

Говорячи про світових фінфлюенсерів, одними з найвідоміших є Хейлі Сакс, Стів Чен та Остін Ханквіц.

Хейлі Сакс

Вона має близько 226K фоловерів. Сакс називає себе «фінансовою поп-зіркою». Вона розпочинала кар'єру в комедійному жанрі, працюючи з телеведучим Девідом Леттерманом та продюсером Saturday Night Live Лорном Майклзом. Дівчина захопилася фінансами після звільнення.

2017 року Хейлі Сакс створила медіакомпанію FINANCE IS COOL. Вона вирішила популяризувати фінансову грамотність, подаючи інформацію з гумором та посиланнями до поп-культури. Наприклад, фінфлюенсер порівнює акції з коктейлями або говорить про важливість накопичень за допомогою гучного серіалу «Гра в кальмара».

На прикладі Ріанни, яка пройшла шлях від практично банкрутства до статусу мільярдера, блогер розповідає про важливі фінансові правила.

Хейлі Сакс не має фінансової освіти, за що дехто її критикує. Проте вона вважає, що відсутність формальної підготовки їй на користь: вона робить її «своєю» серед підписників. 

Стів Чен

Стів працював учителем математики в Каліфорнії, його зарплатні не вистачало на забезпечене життя у цьому штаті. Чен розумів, що навіть за жорсткої економії ніколи не назбирає достатньо грошей на старість. Тоді він зацікавився фінансами. У 33 роки він зміг залишити роботу та заробляти на життя за допомогою інвестицій.

Чен регулярно ділиться знаннями з 860 K підписників свого TikTok-акаунта. Він розповідає, чому краще не купувати мемні акції, як спортзали заробляють на продажах абонементів та чому інфляція з'їдає таке бажане підвищення зарплати.

Остін Ханквіц

Остін працював на «нудній» посаді – займався злиттями та поглинаннями в одній із медичних компаній. У вільний час Ханквіц знімав тік-токи про фінанси. Незабаром хобі витіснило основну роботу. Зараз у його TikTok-акаунта 523K підписників. Він буквально з ручкою та папером пояснює, у що можна інвестувати $10, як Ілон Маск заробив $88 млрд у 2020 році та яким чином «Гра в кальмара» вплинула на акції Netflix.

Якщо говорити про українських фінфлюенсерів, найвідомішою є Альона Мисько.

Альона Мисько

Засновниця стартапу для управління фінансами, Альона змалку шукала собі челендж: спробувала музику, малювання, журналістику. У 10-му класі стажувалася у департаменті ціноутворення корпорації AВ InBev.

Після Києво-Могилянської академії Альона Мисько працювала аудитором у консалтинговій компанії PWC, фінансовим аналітиком та директором у забудовника Scandia. А у 2019 році її стартап fuelfinance з сервісу, який робить фінансові звіти на аутсорсі, виріс у продуктову компанію.

У своєму блозі Альона розповідає для засновників стартапів про те, як повинна працювати фінансова система та як вести власні фінанси.

  Тренди в інфлюенс-маркетингу на 2022 рік

Загалом, на ринку інфлюенсерів зараз прогнозуються такі тенденції:

  • Популярність мікро-інфлюенсерів

Блогери, у яких менше 100К підписників, зараз ма.nm попит на рекламу. Адже рекламі маленьких блогерів аудиторія довіряє більше, сприймаючи її більше як щиру пораду, ніж як оплачену рекламу.

  • Покупці як інфлюенсери

Лояльні клієнти бренду також можуть стати інфлюенсерами. Це вже практикується деякими компаніями на Заході. Перетворення клієнтів на інфлюенсерів може дати ще більше охоплення і сприяти побудові довгострокових лояльних відносин.

  • Довгострокова співпраця між брендом та інфлюенсером

Маркетинг поступово відходить від короткострокових контрактів та проєктів з інфлюенсерами. А довгострокові партнерські відносини, коли інфлюенсер бере участь у розробці продукту, реклами, дизайнерської ідеї, виходить на перший план.

Загалом, відслідковується тренд на збільшення кількості інфлюенсерів та масштабування форматів співпраці з ними. Зараз світові бренди збирають блогерів за кордоном на престур, оплачують перельоти на тижні моди та готові укладати контракти на роки, щоб інфлюенсер став амбасадором бренду.

Источник: 
PRпортал