Андрій Странніков: вибори мера без виборів Київради - це профанація

Заступник голови депутатської фракції УДАР у Київраді Андрій Странніков розповів УНН про своє бачення перспектив та особливостей майбутніх київських виборів.

- Чи можуть призначити вибори мера Києва та Київради окремо, у різні терміни?

- Партії Регіонів в принципі вигідні вибори мера без Київради, хто б їх не виграв. Якщо виграє опозиціонер, то, грубо кажучи, існуюча Київрада множить його на нуль, тому що у них тут є не те що більшість, а фактично дві третини. Тобто, вона блокує всі рішення, заважає працювати, а потім, десь через півроку, відправляє його у відставку. При двох третинах таке можливо.

Якщо ж вибори мера виграє провладний кандидат, то це взагалі для них буде подарунком долі. Тоді Верховна Рада вносить зміни у законодавство і знов об'єднує дві посади – мера і голови адміністрації – в одну. Влада знову зосереджується в одних руках. Існуюча Київрада буде підпирати такого мера й, таким чином, вони реалізовуватимуть свою політику.

Тому, будь-які вибори мера без виборів Київради перетворюватимуть місцеве самоврядування у Києві у профанацію.

- Серед експертів поширена думка, що вибори пізньої осені чи у грудні вигідні Партії регіонів ще й з огляду на те, що до того часу вона встигне підняти свій рейтинг?

- Саме з точки зору рознесення по часу виборів мера і Київради провладній більшості вигідно робити вибори мера коли завгодно. І тоді найкраще їх проводити у кінці грудня. Воно і зрозуміло: 28-29 грудня більшість країни, у тому числі і кияни, вже розпочинають святкувати, роз'їжджаються на зимові канікули. У місті залишаться ті, хто справді є прихильниками Партії регіонів та діючого голови КМДА, які й забезпечать явку та результат.

Я, чесно кажучи, не уявляю, чим можна сьогодні підняти рейтинг Партії регіонів та її висуванця у Києві. Бюджет хронічно не виконується, люди ще не забули березневу снігову навалу. Але найголовніше – діяльність висуванця Партії регіонів у Києві чітко кореспондується з діяльністю всієї партії в Україні. І тому весь негатив до неї, до Януковича, Азарова люди однозначно переносять на ставленика Партії регіонів у столиці. На сьогоднішній момент ті 14-15 відсотків, які має висуванець від Партії регіонів, і за які він не може вистрибнути, вони, я думаю збережуться і до кінця року.

- Хто буде висуванцем на вибори мера Києва від опозиції?

- Парламентські вибори чітко показали, що люди все більше і більше дивляться не на особу, а на те, хто за нею стоїть, на політичну силу, яку вона представляє. І, я думаю, вже на цих виборах будуть змагатися саме політичні сили. Тобто, Партія регіонів проти Об'єднаної опозиції.

І вже не так важливо буде – хто уособлює Партію регіонів, а хто опозицію, а матиме значення від якої саме політичної сили вони будуть висуванцями. Саме це буде важливим для людей.

На сьогоднішній момент, хто б не висунувся від опозиції, якщо він буде узгоджений трьома опозиційними силами ,– "Батьківщиною", "Свободою" та УДАРом, – за всіма соціологічними дослідженнями, за всіма вимірами і рейтингами він перемагає, яке б прізвище не мав.

- Чи мають якийсь стосунок до планів опозиції щодо київських виборів кампанії, які вже ведуть у столиці Катеринчук та Порошенко?

- Насправді, та гра, яку грає Катеринчук, дуже схожа на ту, яку він грав на виборах у Київраду у 2008 році. Тоді була нібито нова політична сила, яка називалася Блок Катеринчука і яка розвалилася вже перед першою сесією, а з п’ятьох чоловік залишилося двоє. Зараз кампанія, яку веде Катеринчук, дуже і дуже нагадує той сценарій. Людина намагається відтягнути на себе максимум уваги, максимум опозиційних голосів. Я думаю, робиться це з двох причин: або для того, щоб потім використати це для торгу, або – щоб відщипнути собі шматок від опозиційного електорату. І перше, і друге я вважаю ганебним.

З приводу Порошенка моя думка така: людина, яка менше року тому була міністром в уряді Азарова, як мінімум, не може бути висуванцем від опозиційних сил.

Єдиним кандидатом від опозиції має бути той, хто є прихильником або членом однієї з партій, які цю опозицію складають.

Джерело: PRпортал