Проаналізувано радіоспоживання дорослого населення на всій території України

Компанія Info Sapiens дослідила особливості медіаспоживання в Україні з фокусом на аналіз аудиторії радіо. Ініціювали дослідження 11 українських радіостанцій. Цей аналіз покликаний врахувати сьогоднішні виклики та звички слухачів. Медіаспоживання в Україні наразі дуже диверсифіковане. Тож вивчаючи аудиторію певного медіаканалу, дослідники зважали також на загальну картину медіаспоживання цією аудиторією.

Крім того, задачею проєкту був пошук інших способів збору та аналізу кількісних показників слухання радіо, які б найменшою мірою залежали від сили бренду окремо взятої станції. Найкраще із цим справляються технометричні вимірювання, які позбавлені впливу людської памʼяті та думок слухачів. Проте радіоіндустрія не може собі дозволити цей проєкт без додаткової фінансової допомоги, а отже, ключове значення мав пошук нових рішень.

Проєкт передбачав два етапи:

  1. Кількісне онлайн-опитування про медіаспоживання українцями із розумінням місця радіо серед інших платформ та його тижневого охоплення.
  2. Щоденникове опитування протягом визначеного періоду для побудови рейтингів радіостанцій з метою максимально можливого нівелювання впливу памʼяті на відповіді респондентів.

У грудні 2024 року реалізували перший етап проєкту. Обсяг вибірки склав 4 293 інтервʼю, респондентів набрали відповідно до визначених квот двома способами:

  1. SMS CAWI.
  2. CAWI на онлайн-панелі дослідника.

Опитували населення у віці 18–70 років, яке проживає на всій території України. Тобто вперше реалізували проєкт із поглибленим споживанням радіо для всіх типів населених пунктів, а не тільки для міст 50 тис.+.

Другий етап дослідження триває.

За результатами першого етапу:

Генеральна сукупність вибірки дослідження (доросле населення 18–70 років, міське та сільське населення) складає 22 201 838. Найбільший перетин між усіма п’ятьма платформами складає 29,5 % (6 558 692 користувачів). На другому місці перетин між ТБ, сайтами, ютубом і телеграмом — 3 586 098.

Перетини платформ серед населення України

Портрет радіослухача в порівнянні з портретом українців:

Портрет радіослухача в Україні
Медіаспоживання українців

Особливості прослуховування радіо:

Пристрої, способи та місця прослуховування радіо

До переліку радіостанцій включили всі національні та великі локальні радіостанції й надали можливість відповіді «не памʼятаю» та «інша станція» з пропозицією її вказати.

Тижневе охоплення радіо в Україні
Демографічні профілі слухачів радіостанцій
Демографічні профілі слухачів радіостанції

Трійка лідерів за рівнем знання радіостанцій: «Хіт ФМ», «Люкс ФМ» та «Наше Радіо». «Авторадіо» посідає 4-те місце за знанням та прослуховуванням за останній тиждень. Радіо Промінь має досить близькі показники до «Радіо П’ятниця» та Українського Радіо. Українське Радіо має один з найвищих рівнів довіри, на рівні з лідером ринку — «Хіт ФМ».

Гравці ринку радіо

 

Источник: 
PRпортал