«Первый канал» видав білоруса за розчарованого Євромайданом українця

Кремлівський телеканал переконує, що сюжет готували для нього стрингери. А білорусу Віталію Юрченку, який видав себе за українця, «нескінченно соромно».
 

21 листопада «Первый канал» випустив пропагандистський сюжет до річниці Євромайдану в Україні. Агресію Росії там назвали «міфічною», а війну на Донбасі охрестили мало не продовженням подій на Майдані Незалежності.

Окрім маніпуляцій щодо суті Революції гідності та подій на сході України, наприкінці сюжету задіяли навіть несправжнього українця.

«Нічого мені особисто не дав Євромайдан. Ось, подивіться, де ми опинилися. Потрібно було дивитися в майбутнє, а ми в майбутньому залишилися без тепла, з дорогою енергією і незрозуміло, коли все це закінчиться. Як пережити зиму, як дітей відправляти в школу», — обурюється фейковий Кирило Чубенко, який виявився білорусом Віталієм Юрченком.

На таку підміну 6 грудня звернув увагу російський блогер Ілля Варламов. Він знайшов Юрченка у соціальних мережах та поспілкувався з його знайомими, які підтвердили його особистість.

Згодом сам Віталій Юрченко зателефонував у редакцію білоруського видання «Наша Ніва», як пише  медіа, та прокоментував ситуацію. Він розповів, що працював у компанії-посереднику між телеканалами та операторами.

«Прийшло замовлення від «Первого канала» Росії зняти сім'ю або людину в Кривому Розі в Україні, яка страждає від відсутності газу і дорогого опалення. Таку людину знайшли, зняли матеріал, надіслали нам. Сам я за своєю роботою ніяк не взаємодює з операторами, тому я абсолютно не був в курсі, що вони знімають», — розповів «Нашій Ніві» пан Юрченко.

Утім звук запису начебто виявився поганим, тому для відео перезняли вже Віталія Юрченка, який вдав із себе українця. Після інциденту він звільнився з компанії. «Якщо у мене є хоч мінімальний шанс оправдатися або вибачитися, то я хочу ним скористатися. Мені нескінченно соромно, це ганьба», — сказав він.

Такої ж версії подій притримується і «Первый канал». Як пише сайт «Медуза», у прес-релізі мовник заявив, що сюжет знімали стрингери, бо «штатні журналісти не мають можливості працювати в Україні».

«Стрингери визнали, що дійсно зняли свого знайомого, оскільки зйомка справжнього інтерв'ю була зроблена з технічним браком, а сюжет треба було терміново здавати», — заявив телеканал.

За даними РБК, російські державні структури має контрольний пакет акцій (51 %) «Первого канала». Він заборонений до трансляції на території України рішеннями РНБО та Національної ради телебачення і радіомовлення.

Нагадаємо, раніше «Детектор медіа» писав про те, як кремлівський телеканал «Россия 1» подав начебто пряме включення очевидиці теракту в Керчі Аліни Керової, однак виявилося, що студентка з таким прізвищем загинула.

Також ми повідомляли про маніпуляції російської служби Euronews у сюжеті про воєнний стан в Україні.

youtube: 
Источник: 
PRпортал

Comments (0)

Leave a comment

4 + 5 =
Решите эту простую математическую задачу и введите результат. Например, для 1+3, введите 4.