В Україні вступив у дію закон, що забороняє рекламу сигарет для нагрівання

З 1 липня 2022 року відповідно до Закону України № 1019-IX електронні сигарети (ТВЕНи, glo, IQOS) прирівнюються до «тютюнових виробів». Їх заборонено рекламувати, а упаковки таких сигарет мають містити меличні попередження про шкоду для злоров’я.

Документом, зокрема, передбачені:

  • заборона реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них;
  • встановлення штрафу за їхню реалізацію особам, які не досягли 18 років, у розмірі 1020 грн, а в разі повторного протягом року порушення – 10 200 грн;
  • збільшення площі медичних попереджень на упаковках сигарет (65% пачки);
  • заборона ароматизованих сигарет;
  • заборона куріння з використанням пристроїв для нагріву в усіх громадських місцях та приміщеннях за аналогією з курінням звичайних цигарок.

У Центрі громадського здоров'я України переконані, що виведені з законодавчого регулювання електронні сигарети були з формальних причин. Їх визнали новою позицією – «тютюномісткими продуктами» –, для якої юридичних норм передбачено не було.

«Цей тютюновий виріб, що є так само небезпечним для здоров’я, як і звичайні цигарки, був представлений на ринку без будь-яких обмежень, – коменують представники ЦГЗ. – Тютюнові компанії скористалися цим для агресивної реклами, яку спрямували на дітей та молодь для залучення їх до куріння».

 

Источник: 
PRпортал