У світових ЗМІ з'явились замовні статті, що «відбілюють» репутацію власника РБК – «Проект»

У Forbes та Politico з'явились статті з ознаками замовності, які «відбілюють» репутацію російського бізнесмена Григорія Березкіна, який є власником холдингу РБК і водночас знаходиться під санкціями ЄС, Великої Британії та Австралії. Про це пише «Агентство» — медіа російського проєкту журналістських розслідувань «Проект».

Зазначається, що в обох ЗМІ міститься схожий набір тверджень: нібито РБК — «одне з останніх незалежних ЗМІ в Росії», нібито воно «об'єктивно та неупереджено висвітлює війну» і нібито йому загрожують санкції з боку російської влади, в тому числі перспектива закриття. Також в обох статтях стверджується, що на «незалежність» холдингу вказує судова тяганина РБК з держкомпанією «Роснефть».

Березкіна у ЄС вважають «поплічником» Володимира Путіна. У червні він оскаржив санкції у Європейському суді. Раніше в інтерв'ю він розповідав, що багато подорожує Європою по роботі — наразі, відповідно, такої можливості він не має.

Якщо подивитись на контент РБК, очевидно, що видання не є «неупередженим». Зокрема, замість слова «війна» використовує кремлівський термін «спецоперація». Відповідно всі події російської агресії в Україні видання висвітлює так само, як і всі прокремлівські ЗМІ. Про це у статтях західних ЗМІ не згадується.

Автори обох статей, як зазначає «Агентство», викликають запитання. Колонку для Politico написав Клод Моніке, колишній журналіст і агент французької зовнішньої розвідки, відомий як засновник структури під назвою European Strategic Intelligence and Security Center, що займається, серед іншого, лобістськими послугами.

Для Forbes колонку написав позаштатний журналіст Кеннет Рапоза. Він регулярно пише матеріали про Росію, в яких критикує дії західних країн щодо Москви. Також він звинувачує Європу в «ескалації» війни в Україні. Журналісти виявили детальне резюмер Рапози на сайті компанії Muck Rack, яка є платним майданчиком для зв'язку PR-клієнтів із журналістами.

Источник: 
PRпортал