Тисячі контенту, сім мов та 300 платформ: як працює російська пропаганда

Аргентинський часопис Infobae America друкує матеріал «Тисячі дописів, 7 мов і 300 різних платформ: як працює російська машина фейкових новин, поширюючи розбрат у світі впродовж років».

Автор матеріалу Герман Падінґер пише, що протягом шести років російські агенти поширили дві з половиною тисячі упереджених дописів сімома мовами на трьох сотнях різноманітних платформ.

Ця кампанія фейкових новин здобула назву «Secondary Infektion» («Вторинна Інфекція» з навмисною помилкою у написанні англійського слова «інфекція»).

Організація медіа-спостереження Graphika, базована у Нью-Йорку, оприлюднила спеціальну доповідь, присвячену діяльності цієї російської кампанії.

Падінґер повідомляє, що у доповіді подається прискіпливий погляд на дії хакерів, втягнутих до основних політичних конфліктів, починаючи від російського вторгнення до Криму 2014 року, через «Брекзіт» у Великій Британії, і до цілої низки суміжних подій, де «засвітилися» із використанням різних методів російські інтернетні «тролі», які працюють на так звану «Агенцію дослідження інтернету» разом з хакерами з російського військового шпигунського відомства ГРУ. 

Infobae America зазначає, що найперші ознаки активної діяльності цієї російської кампанії було зафіксовано у січні 2014 року, хоча фахівці вважають, що все розпочалось навіть раніше. Як наголошує автор статті, йдеться втім не про поодиноку кампанію, а низку зусиль у різних напрямках, які координувалися з єдиного центру.

При цьому, саме Україна постійно перебувала у самому центрі головної цілі російської кампанії дезінформації. Далі за важливістю стояли США, Польща, Німеччина та Британія.

Поміж головних послань російської операції поширення фейкових новин і різноманітної дезінформації була теза, наприклад, про те, що Україна – це держава, що не відбулась, і Києву аж ніяк не можна довіряти.

Популярними російськими постулатами також були подейкування, що США та НАТО є надзвичайно агресивними і такими, що втручаються до справ цілого світу.

Європейці, згідно з російським потоком дезінформації, поставали роз’єднаними і слабкими тощо.

Паралельно до цього російські інтернетні «тролі» активно поширювали тези про те, що російський уряд став жертвою міжнародної кампанії з метою заплямувати владу Росії.

Щодо того, у який саме спосіб вели свою діяльність російські хакери і «тролі» Герман Падінґер зазначає, що у першу чергу йшлося про соціальні мережі включно з Facebook, Twitter, Reddit та YouTube, хоча так само активно використовувались різноманітні інтернетні форуми і блоги.

Загалом, як пише автор, йдеться про 300 інтернетних платформ, на яких свою жваву активність проявляли російські агенти, за умов їхньої діяльності сімома мовами – англійською, українською, німецькою, іспанською, російською, французькою та шведською.

Источник: 
PRпортал