Найчастіше рекламу у проросійських телеграм-каналах замовляють від «ОПЗЖ» — дослідження LIGA.net

У 2021 році було створено цілу низку анонімних телеграм-каналів, які розширили проросійську мережу, що впливає на інформаційний простір України. Про це йдеться у дослідженні «Імперія ГРУ завдає удару у відповідь. Як і чому зростає проросійська мережа Telegram-каналів», що його провела LIGA.net.  

Як ідеться у публікації, до переліку проросійських телеграм-каналів додалися нові. Аудиторія найбільшого з них, «За гранью», складає 129 тисяч підписників.

За контентом нові канали нічим не відрізняються від попередніх, відзначив PR-консультант Андрій Коваленко, який досліджує російську пропаганду в Telegram. «"Скептик", "Криоген" і "За гранью" роблять акцент на політиці, корупції та "викриттях", – каже пан Коваленко. – Але насправді це лише канали для розгону дешевшої "заказухи" з подальшим поширенням на інші канали».

У тренді також дискредитація вакцинації. На цій темі фокусується, зокрема, «Антивакцинатор», що має 11,4 тисяч підписників.

Як доведено у дослідженні, пропагандистські телеграм-канали працюють у єдиній мережі. «Вони були створені за шаблонним принципом: на старті 30 000-50 000 ботів, закупівля охоплення, після чого за зниженими цінами йде спроба завести клієнтів, які думають, що канали активно читають політики», – прокоментував Андрій Коваленко.

Публікації у таких каналах замовляють і українці. Серед основних замовників пан Коваленко виділяє людей, які у регіонах співпрацюють з «Опозиційною платформою — за життя». Це було виразно видно напередодні виборів мера Харкова, які відбулися наприкінці жовтня 2021 року.

Слова Коваленка виданню LIGA.net підтвердили з їхнього джерела у СБУ. «Спецслужба встановила 50 замовників, які сплачували за розміщення матеріалів на викритих каналах. Одним із замовників залишаються представники харківського осередку "ОПЗЖ"», – повідомляється у дослідженні.

Розміщення публікації на такому телеграм-каналі обходиться у 300-500 доларів. Застосовуючи ботів для накрутки, вони нарощують показники аудиторії, аби ще збільшити розцінки.

На охоплення аудиторії і можливість поширювати потрібну інформацію впливає і популярність телеграму, каже програмна менеджерка «Детектора медіа» Ксенія Ілюк.

«Аудиторія Telegram зростає. Зокрема, і кількість людей, які використовують месенджер як основне джерело інформації, – каже Ілюк. – Тому є всі підстави вважати, що й анонімні канали зміцнюватимуться».

Одним із засобів протидії «чорним» інформаційним кампаніям Ксенія Ілюк вважає встановлення діалогів із адміністрацією телеграму.

Андрій Коваленко переконаний, що пропагандистські канали треба  дискредитовувати.

Крім того, вважають експерти, важливо підвищувати рівень медіаграмотності українців.

Источник: 
PRпортал