Ексредакція російських «Ведомостей» та закритого VTimes запустила нове ЗМІ – VPost

Команда закритого у Росії видання VTimes, яка раніше працювала у «Ведомостях», оголосила про запуск нового повноцінного медіа «з багатою історією» – VPost. Про це вони написали у своєму телеграмі. 

Наразі видання працює лише в соцмережах, але редакція вже подала документи на реєстрацію ЗМІ. Ще раніше, після саморозпуску VTimes через тиск російської влади, команда журналістів/ок «обіцяла продовження». Планують подкасти та «ще щось цікаве».

Здебільшого VPost, ділове видання, писатиме про «гроші» в широкому значенні та про використання державою бюджетних коштів. 

Нагадаємо, що видання VTimes було створено в кінці липня 2020 року журналістами «Ведомостей», які звільнилися на знак протесту проти дій нового керівництва газети. У список ЗМІ-«іноземних агентів» VTimes потрапило 14 травня. Видання було зареєстроване у Нідерландах.

На початку літа 2021 року їм довелось вдруге закритися.

21 листопада 2019 року Державна дума Росії ухвалила в третьому й остаточному читанні законопроєкт, що дозволяє визнавати «іноземними агентами» фізичних осіб, які поширюють матеріали ЗМІ – «іноземних агентів» або беруть участь в їх створенні. 

28 грудня 2020 року Міністерство юстиції Росії зарахувало перших п'ятьох фізосіб до реєстру «іноземних засобів масової інформації, що виконують функції іноземного агента»: правозахисника Лева Пономарьова, громадянську активістку Дар’ю Апахончич, журналістів Людмилу Савицьку й Сергія Маркелова, які співпрацюють із «Радио Свобода», а також автора «Радио Свобода» і головного редактора сайту «Псковская губерния» Дениса Камалягіна.

Віцепрезидентка та головна редакторка RFE/RL Дейзі Сінделар засудила це рішення влади Росії, яким, на її думку, Мін'юст дав зрозуміти, що «чесне повідомлення про факти є для нього злочином».

Нагадаємо, 15 листопада 2017 року російська Держдума схвалила поправки до закону «Про засоби масової інформації», згідно з якими окремі медіа можуть бути визнані іноземними агентами й які вимагають від медіа, зокрема, розкривати джерела фінансування. 25 листопада президент Росії Володимир Путін підписав цей закон. Того ж місяця до парламенту Росії внесли законопроєкт про штрафи для ЗМІ – «іноземних агентів».

Міністерство юстиції Росії внесло до списку «іноземних агентів» «Голос Америки», проекти «Радіо Свободна Європа / Радіо Свобода», телеканал «Настоящее Время»  та «Фактограф». Ці ЗМІ будуть зобов'язані звітувати перед Мін'юстом Росії про свою діяльність, а також вказувати в своїй продукції, що вони є іноземними агентами.

Росія розробила та ухвалила законопроєкт про визнання медіа «іноземними агентами» після того, як Міністерство юстиції США змусило зареєструватися російський державний телеканал RT у статусі з такою ж назвою та компанію, яка ретранслює російське державне радіо Sputnik у США.

Держдепартамент США застеріг Москву від застосування нового закону як інструменту обмеження свободи слова.

Источник: 
PRпортал